Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frodda
Blir så jäkla arg på folk som inte kan ta sitt ansvar!
:( En helt vanlig onsdag i går inget märkvärdig, var inne handla på willys här i Lund innan jag skulle köra hem, gick hur bra som helst.
Väl hemma så går jag runt om bilen o ser till min stora förvåning att vänster bak ljus, glaset är sprucket!!
Inga andra märke alls på bilen..

ca 20 cm stor skärva av från glaset..

Kostar mer att betala självrisken än försöka hitta en bättre beg?
Användarvisningsbild
av Loner
Begagnat brukar dom kosta runt 500:- per del..

Se detta som ett tillfälle tillatt byta till facelift lyktorna?

/L
av Frodda
ja det är väl lika bra antar jag!

pengar är iförsig pengar, men det tråkiga i det hela är faktiskt att människor inte kan stå för vad dom gjort!
Var helt säkert ett misstag! meen man kan väl säga ifrån , lägga en lapp eller nånting..
Användarvisningsbild
av MartinS
Visst är det trist som fan, men var riktigt lycklig att det bara var en lätt utbytbar plastbit och inte plåt/lackskada.

/Martin
Användarvisningsbild
av SE6M
Håller med dig !

Fruktansvärt tråkigt när man kommer tillbaka och får se någon som varit emot den egna bilen... :evil:

Har själv blivit vittne till när folk slagit upp dörrar mot andras bilar på parkeringar och bara åkt iväg utan att skriva en lapp och satt på motpartens bil, då har jag tagit dennes bilnummer och själv satt på en lapp på den stackars bilen som skadats med uppgift vad som hänt tillsammans med reg.nummer och händelseförlopp tillsammans med mitt egna mobilnummer.

Värsta tillfället var när ett par kom till sin parkerade bil och skulle lasta in all mat dom köpt i bagagen, mannen skulle låsa upp sin bagagelucka och för att nå sina nycklar som låg i byxfickan så ställde han ifrån sig sin drickaback med läskedrycker uppe på bagageluckan på en bil som stod jämte hans egen... :shock:
Fattar ni, uppe på bilens bagagelucka som stod jämte !!!
Det var många år sedan, jag trodde först inte jag såg rätt, blev så paff så jag tänkte inte på att ta regnummer den gången, men ett sånt jäkla sätt att bara bete sig så som han gjorde...
Kom inte för mig att säga till honom, jag var helt chockad...

Hade det hänt idag så hade jag baskemig reagerat !!! :twisted:

/Mats
av Frodda
SE6M skrev:Håller med dig !

Fruktansvärt tråkigt när man kommer tillbaka och får se någon som varit emot den egna bilen... :evil:

Har själv blivit vittne till när folk slagit upp dörrar mot andras bilar på parkeringar och bara åkt iväg utan att skriva en lapp och satt på motpartens bil, då har jag tagit dennes bilnummer och själv satt på en lapp på den stackars bilen som skadats med uppgift vad som hänt tillsammans med reg.nummer och händelseförlopp tillsammans med mitt egna mobilnummer.

Värsta tillfället var när ett par kom till sin parkerade bil och skulle lasta in all mat dom köpt i bagagen, mannen skulle låsa upp sin bagagelucka och för att nå sina nycklar som låg i byxfickan så ställde han ifrån sig sin drickaback med läskedrycker uppe på bagageluckan på en bil som stod jämte hans egen... :shock:
Det var många år sedan, jag trodde först inte jag såg rätt, blev så paff så jag tänkte inte på att ta regnummer den gången, men ett sånt jäkla sätt att bara bete sig så som han gjorde...

/Mats
helt rätt så gör jag osså!
tråkigt som faan! vill ju inte det ska hända en själv o man vill gärna att andra gör så om man råkar ut för nått..
av Frodda
[quote="Frodda"][quote="SE6M"]Håller med dig !

/Mats

helt rätt så gör jag osså!
tråkigt som faan! vill ju inte det ska hända en själv o man vill gärna att andra gör så om man råkar ut för nått..
Förresten!
inga som har nårra liggandes? gärna 05- men -05 funkar osså=)
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]