Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jon
Jag spånar ju på att beställa en V70 Classic vilken dag som helst nu.

Så är det någon som kan med ord illustrera skillnaden mellan 426 silver som ingår, och den med pristillägg 477 electric silver. För när jag kollar på volvos konfigurator så tycker jag bara electric ser lortig ut. Men det lär väl knappast vara dyrare för en färg som är fulare???

Och oavsett vilken silver det blir, men det blir silver. Är det då ok att ta rails i silver? eller blir det kontrastlöst konstigt?

Ska man då kanske byta ut grillen till något svart eller annat silver???

Jag är helt ny på bilar så jag kanske föreslår saker som är självklart idiotiskt för en annan, ursäktar i så fall :oops:

Jag tycker mig se kromlister i kofångarna i konfiguratorn, jag kör momentum. Är det så?

Hur mycket silver kan man ha? T.o.m. byta till vita lyktglas bak???

Och var får man tag på kromade backspeglar? Jag har sett dem och de vet jag matchar väl med de kromade handtagen.

/jon
Jon skrev:Jag spånar ju på att beställa en V70 Classic vilken dag som helst nu.

Så är det någon som kan med ord illustrera skillnaden mellan 426 silver som ingår, och den med pristillägg 477 electric silver. För när jag kollar på volvos konfigurator så tycker jag bara electric ser lortig ut. Men det lär väl knappast vara dyrare för en färg som är fulare???

Och oavsett vilken silver det blir, men det blir silver. Är det då ok att ta rails i silver? eller blir det kontrastlöst konstigt?

Ska man då kanske byta ut grillen till något svart eller annat silver???

Jag är helt ny på bilar så jag kanske föreslår saker som är självklart idiotiskt för en annan, ursäktar i så fall :oops:

Jag tycker mig se kromlister i kofångarna i konfiguratorn, jag kör momentum. Är det så?

Hur mycket silver kan man ha? T.o.m. byta till vita lyktglas bak???

Och var får man tag på kromade backspeglar? Jag har sett dem och de vet jag matchar väl med de kromade handtagen.

/jon
Hej"

tycker att electic silver är den snyggaste färgen i volvos program,
riktigt djup i lacken..
Ang railen så passar detta bra i hop, samt tillsammans med krom, kromet lyfts fram av färgen, o mot vanliga 426:an så bleknar kromet..
av addeer
Jag ska oxå beställa en Classic nu i veckan. Jag har provkört en V70 Classic 2,4D (en sån ska jag Ha) som var Electric silver....den är grymt snygg i verkligheten i konfiguratorn så ser det missvisande ut.
Den är silver med lite lätt blåton i jämfört med vanlig silver och ser lite olika ut beroende på ljus förhållanden/vinklar.
De kromade handtagen gör sig bättre på Electric färgen de syns bättre så allt krom gör sig alltså bättre mot den färgen.
Vanlig silver ser lite alldaglig ut i jämförelse även om det oxå är snyggt....tror det blir Electric silver för mig....får se
Vad kostar kromade railsen att köpa till?
Kromlisterna i konfiguratorn är ej med i Momentum pkt, de fanns förr på Summum paketen om det går att köpa till på Classicen vet jag ej.
Bilder.....
Electric.... http://www.garaget.org/?car=30878&image=268846

Silver.... http://www.garaget.org/?car=55355&image=504282

Lycka till! och återkom gärna med vad det blir.
Användarvisningsbild
av Jon
Railsen i silvermetallic kostar 2000 kronor i konfiguratorn.

Tack för info, då får det bli ELECTRIC!!!!

Ska väl se om jag kan få syn på någon själv, men det torde inte råda någon tvekan :)

/j
Jon skrev:Så är det någon som kan med ord illustrera skillnaden mellan 426 silver som ingår, och den med pristillägg 477 electric silver. För när jag kollar på volvos konfigurator så tycker jag bara electric ser lortig ut. Men det lär väl knappast vara dyrare för en färg som är fulare???
/jon
Hej Jon!

Jag har 477 Electric Silver på min XC90. Jag kan försöka förklara med ord. (Med betoning på "försöka"!)

477 är mer grov i pigmenten än 426. Eller om man så vill: 426 är mer homogen i färgen än 477.

426 ser litet ljusare/blekare ut än 477. (Obs, jag lägger här inget värde i ordet blek.)

477 skiftar litet i silvernyansen beroende på ljuset runtomkring. När jag hämtade ut den och såg den i bilhallen såg den nästan litet ljusblå ut, vilket faktiskt skrämde mig litet. Fick intryck av att den var litet babyblå., ytterst litet men ändå. Men utomhus antar den andra nyanser. T ex på kvällarna i gatbelysning ser den nästan ut som polerad aluminium.

Ett bra råd är annars att knalla in hos en bilhandlare och leta upp en bil med 477-lacken och se efter själv. Om möjligt be att få se den i dagsljus, för jag tycker inte att får "leva ut" i bilhallsbelysning.

477 ser inte lortig ut i verkligheten. Men så kanske den kommentaren kan räknas som åsikt. :)

Om jag varit otydlig med något, så säg bara till så ska jag försöka förklara. Men det blir nog svettigt.

Lycka till med färgvalet!

Edit: det hann hända en del i tråden innan jag hann in med mitt inlägg. :oops:
Användarvisningsbild
av Jon
Tack!

Jag ska leta upp nu i veckan som kommer.

Jag äger dock ingen bil och som inte helt oväntat så behöver man en bil för att köpa en bil. De ligger ju i ingenstans med ingen eller mycket usel förbindelse.

Men jag bor i Göteborg och har funnit mina vägar så det går, men nog hade det varit bättre med bil. :)

/jon
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Om du är billös kan det kanske vara läge att kolla på nätet att önskad färg finns inne hos aktuell handlare. T ex bilia.se går ju att söka på färg (och få meningsfullt resultat i lista).

Electric silver ser bättre ut på hel bil än på de små provbitar man kan se.
Tror silver rails passar bättre till 477.

PS
Tänker f ö själv nog hålla mig till 426 på den classic som jag avser beställa under veckan.
DS
Användarvisningsbild
av P1800
Silver är snyggt på V70 men det vore ju kul om flera valde andra färger. Man hittar ju knappt sin silverpil på parkeringen när man handlat på stormarknaden. Det verkar som om 25% av befolkningen rattar V70N i silver. Dessutom börjar jag vara lite trött på färgen som dominerat sen bilarna kom 2000.
Användarvisningsbild
av camaro69
P1800 skrev:Silver är snyggt på V70 men det vore ju kul om flera valde andra färger. Man hittar ju knappt sin silverpil på parkeringen när man handlat på stormarknaden. Det verkar som om 25% av befolkningen rattar V70N i silver. Dessutom börjar jag vara lite trött på färgen som dominerat sen bilarna kom 2000.
Ett hett tips kan ju vara, byt bil. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jag håller med, därför kör jag en passion red ++ från 05. Får faktiskt riktigt mycket blickar mot mig. 8)

Tomas
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]