Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CirruZZ
Finns det något system som går att installera för att kunna fjärrstyra start och drift av diselvärmaren i bilen, typ minical eller GSM? Som det är nu så måste man ju ställa timern eller springa ut till bilen för att starta den. ...eller ja, i vinter så måste man det, nu klarar jag mig utan den! :lol:
av aTommyC
CirruZZ skrev:Finns det något system som går att installera för att kunna fjärrstyra start och drift av diselvärmaren i bilen, typ minical eller GSM? Som det är nu så måste man ju ställa timern eller springa ut till bilen för att starta den. ...eller ja, i vinter så måste man det, nu klarar jag mig utan den! :lol:
Jupp, det finnes. Koster litt, du får en ekstra fjernkontroll, og det skal fungere. :)
av CirruZZ
Tackar så mycket! Den där skulle ju göra susen. Blir till att kolla med Volvo vad den går loss på. Säkert mer än det smakar.. :???:
av CANBus
3600 kr kostar den, sen behöver du en AEM för 1200 kr
mjukvara för fjärrstart, mjukvara för AEM ca: 1000 kr med nedladdning.
av CirruZZ
CANBus skrev:3600 kr kostar den, sen behöver du en AEM för 1200 kr
mjukvara för fjärrstart, mjukvara för AEM ca: 1000 kr med nedladdning.
Tackar för info!
Summa 5800:- då....mm ja jo det är frågan om..

Någon som har det på sin bil som kan säga om det är värt det?!
av CANBus
exlusive monteringen var det priset på, men det kanske du gör själv.
fjärren går ju bara några hundra meter, så jag tycker det är lite si så där för 6000 kr..
ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]