Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBM
Hej,
På min XC90 så har bodykitet lossnat över bakre hjulhusen i samband med att bakre kofångaren togs bort för rep av backsensorerna. Nu har min mek försökt att dels tejpa den lösa delen samt även rengjort och helt tejpat om på bägge sidorna, dock så sitter ju inte skiten fast mer än fem minuter. Passformen på bodykitet är ju inte perfekt sas. så det spänner i bakre övre hörnet så det släpper där först. Nu till min fråga. Finns det verligen inte samma tejp att få tag på som kitet sätts fast med ifrån början? Nu verkar bilskade-avd rekomendera att man byter ut de felaktiga delarna mot nya. Vilket kommer att synas som fet fläsksmäll när det gäller färgnyans. 3 år gammal svart mot nylackat...... :evil:
Ingen som vet något råd?
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Om jag omformulerar mig så kanske någon svarar.....

Hur gör ni mekar när karosskitet lossnar på en XC90. Har någon verkstad i Sverige kommit på en bättre idé än att plocka fram ett nytt kit och lacka och montera? Finns det verkligen inte nägot annat sätt? :?:

Sedan så måste jag få spy galla över konstruktionsavd. på Volvo.... Hur f-n kan man tejpa fast något överhuvud taget på en bil på utsidan..... Inte ens bilar med tejpade saker på insidan håller i all evighet..... :x
Jösses, kan man bara säga...... (jo det sitter 4-5 popnitar och en skruv i skärmens insida, men det är när man lossar den som helvetet börjar....)
ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]