Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
Min XC har den helfärgade helt plast bakbumpern och jag har sett många nyare bilar har haft själva läppen i mitten i aluminium. Det är SÅ mycket snyggare att jag funderat lite på att byta. Men har sett att man antagligen måste byta hela kofångaren och då undrar jag. Eftersom pre 05 var alla bumpers blåa eller bruna och vid faceliften 05 blev alla svarta. Eftersom min bil är en 04 har den blåa bumpers och då vill jag ju inte plocka en bumper från en 05a som är svart, det skulle se lite skumt ut. Så fanns det blåa med alumium hasläpp?
Jag vet att det finns lösa läppar att köpa på volvo men dom går inte hela vägen upp

Det är lite svårt att förklara så hoppas ni förstår vad jag menar
:lol:
Användarvisningsbild
av Lilja
någon måste väl veta...
av s60awd
stämmer verkligen det där med färgerna på kofångarna... farsan har en -07 och den har bruna kofångare...
Användarvisningsbild
av #27
Bara som lite info så är det inte aluminium på dom nyare bilarna det är plast, sen vet jag inte om om -05 och nyare passar på dom äldre bilarna...
Användarvisningsbild
av Lilja
#27 skrev:Bara som lite info så är det inte aluminium på dom nyare bilarna det är plast, sen vet jag inte om om -05 och nyare passar på dom äldre bilarna...
Menade inte hela kofångaren utan bara den "läppen" i mitten där bak. Den är blank aluminium på många bilar har jag sett. Vet dock inte om den kom vissa år, eller om det var extrautrustning eller om den finns till både blå brun och svarta kofångare.

s60awd, jag har blivit tillsagt att 05 blev all plast på XCn svart, innan fast bara brun och blå. Men jag kan ha blivit missinformerad också.
av S.t.r.a.n.D
Om det är i aluminium så är det det något extra tillbehör för det finns även dom som har mitten delen lackad i silver. Monterar drag på dessa väldigt ofta och då måste man såga i plasten så då måste man i sf såga hål i aluminiumet och något sådant sitter inte orginal på någon XC. Detta gäller iaf -06 --> framåt
av CANBus
Lilja skrev:Menade inte hela kofångaren utan bara den "läppen" i mitten där bak. Den är blank aluminium på många bilar har jag sett. Vet dock inte om den kom vissa år, eller om det var extrautrustning eller om den finns till både blå brun och svarta kofångare.

s60awd, jag har blivit tillsagt att 05 blev all plast på XCn svart, innan fast bara brun och blå. Men jag kan ha blivit missinformerad också.
ja skidplaten på 01-04 är i borstad aluminium ja, skidplaten som sitter standard på 05- är lackad plast i silver.
Användarvisningsbild
av Lilja
Åh fan, har alltid trott det varit aluminium. Men vet ni om den mitt delen finns lackad silver på den blåa kofångaren?

Vet att skidplaten är aluminium och att det är ett extra option men den går inte lika långt upp.
av CANBus
Lilja skrev:Åh fan, har alltid trott det varit aluminium. Men vet ni om den mitt delen finns lackad silver på den blåa kofångaren?.
den blåa blev ersatt av stengrå,det finns 05- brun och stengrå.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]