Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av superpackman
Hej, Går i tankarna att byta bil, har fått ett erbjudande om att köpa en s60R-05 svart med alla utrustnig+sommardäck+vinterdäck, det som ja ororar mig för att den har gått 16.000mil, skall tydligen vara en tjästerbil som rullat gbg-köpenhamn varje dag, han som har den är högt uppsatt på brembo så bromsarna är bra tror ja :) Prisiden för den var 172.000kr
så vad tycker ni skall man slå till?
Användarvisningsbild
av camaro69
Köp.

Har bilen gått på långresa nästan varje dag så är det snälla mil.

Hade den däremot varit demobil på Volvo med 1.600 mil så hade jag aldrig köpt.
:D
av Moody
Det kom ut en V70 R - 05 med samma mil (16000) på Blocket igår, ligger visst på 289000 kr. Bara som en jämförelse.
av superpackman
då handlar vi :D
av Frodda
instämmer med någon talare här..
Ruggit billigt!

köpte min V70, 2,4 170häst, 02 för 135 på firma..
så billigt hade jag dragit åt mig öronen, och tagit o undersökt bilen först..
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alltså jag tycker den är billigt, och det är en fin och bra bil...mycket utrustning och sådant. Men jag hade nog inte köpt den pga milen...den har kört väldigt mycket på kort tid, 16.000 mil på knappa 2 år. Det är en hel del....tycker inte att man skall bara titta på vad det är för bil och köpa den pga R.

Se efter skicket på motorn, hur väl servad är den, enligt plan !? är servicen utförda av volvo !? , hur många ägare !?

Lämna gärna in den på M-test, kan vara värt....
Användarvisningsbild
av VolvoNille
G-kraft skrev:Alltså jag tycker den är billigt, och det är en fin och bra bil...mycket utrustning och sådant. Men jag hade nog inte köpt den pga milen...den har kört väldigt mycket på kort tid, 16.000 mil på knappa 2 år. Det är en hel del....tycker inte att man skall bara titta på vad det är för bil och köpa den pga R.

Se efter skicket på motorn, hur väl servad är den, enligt plan !? är servicen utförda av volvo !? , hur många ägare !?

Lämna gärna in den på M-test, kan vara värt....
Nja men milen gör nog inte så mkt egentligen. Min far kör mer eller mindre 10.000mil om året, hans förra bil en Volvo S80 T6 Executive slutade på 29.000mil typ. Den gick som ny skulle jag vilja påstå, förutom att milen visade lika mkt som en 10 år gammal ^^
Men som sagt, milen gör nog inte så farligt mkt, det är ju bara bra att den är så pass inkörd. :wink:
av addeer
Gör ett M-test så får du svart på vitt :wink:
av superpackman
Ja har nu funderat i 1 vecka och kommer inte fram till något.. finns 1st S60R till med 7800mil på mätaren, då är prisiden 265.000:- vad skall man göra? köpa låg för att den är lågmilare eller långmilare då det ev dycker upp problem, vart M-testar man bilar?

Mvh
ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]