Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 850-Mange
När är det egentligen meningen att torkarna på strålkastarna ska vara igång/vispa? Har förstått att dom ska gå igång när man kör med spolningen såklart, men i övrigt? Ska dom gå vid något annat tillfälle? Mina går lite nu och då helt utan anledning känns det som. Precis när man startar bilen vispar dom några gånger. Det kan jag ta, men sen kör dom lite närsomhelst också. Väldigt irriterande! Igår när jag låg och körde i skymningen med helljus på så gick dom lite då och då (syns ju väl på ljusbilden när dom går). Sen började dom j**la torkarna att gå konstant under någon minut. Snart åker dom av om dom inte kan uppföra sig... :evil: Någon som varit med om samma sak eller vet vad det kan bero på? Frågade på Bilia vid något tillfälle men dom hade ingen aning vad det kunde bero på. Inget han hade hört talas om heller.
Användarvisningsbild
av greeeken
850-Mange skrev:När är det egentligen meningen att torkarna på strålkastarna ska vara igång/vispa? Har förstått att dom ska gå igång när man kör med spolningen såklart, men i övrigt? Ska dom gå vid något annat tillfälle? Mina går lite nu och då helt utan anledning känns det som. Precis när man startar bilen vispar dom några gånger. Det kan jag ta, men sen kör dom lite närsomhelst också. Väldigt irriterande! Igår när jag låg och körde i skymningen med helljus på så gick dom lite då och då (syns ju väl på ljusbilden när dom går). Sen började dom j**la torkarna att gå konstant under någon minut. Snart åker dom av om dom inte kan uppföra sig... :evil: Någon som varit med om samma sak eller vet vad det kan bero på? Frågade på Bilia vid något tillfälle men dom hade ingen aning vad det kunde bero på. Inget han hade hört talas om heller.
Det är faktiskt först aggn jag hör nått sånt
Har du regnsensor på bilen? Kan de va kopplat till det?
av 850-Mange
greeeken skrev:
850-Mange skrev:När är det egentligen meningen att torkarna på strålkastarna ska vara igång/vispa? Har förstått att dom ska gå igång när man kör med spolningen såklart, men i övrigt? Ska dom gå vid något annat tillfälle? Mina går lite nu och då helt utan anledning känns det som. Precis när man startar bilen vispar dom några gånger. Det kan jag ta, men sen kör dom lite närsomhelst också. Väldigt irriterande! Igår när jag låg och körde i skymningen med helljus på så gick dom lite då och då (syns ju väl på ljusbilden när dom går). Sen började dom j**la torkarna att gå konstant under någon minut. Snart åker dom av om dom inte kan uppföra sig... :evil: Någon som varit med om samma sak eller vet vad det kan bero på? Frågade på Bilia vid något tillfälle men dom hade ingen aning vad det kunde bero på. Inget han hade hört talas om heller.
Japp jag har regnsensor så det kanske skulle kunna finnas nån koppling... Ruskigt irriterande är det i alla fall :evil:
av 850-Mange
850-Mange skrev:
greeeken skrev:
Japp jag har regnsensor så det kanske skulle kunna finnas nån koppling... Ruskigt irriterande är det i alla fall :evil:
Samtidigt så har det inte spelat någon roll om jag kört med regnsensorn på eller inte. Sk**en har gått ändå tyvärr.... Rena blir dom i alla fall :???:
av LOTEZ
Det där har precis INGENTING med regnsensorn att göra då den måste kopplas på manuelt genom knapptryckning. Det är snarare mjukvara

Jag har sensor och den måste knappas på manuellt

//lotez

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]