- Idag, 12:35
Hej har kämpat länge med bilen och försökt få den att gå bra, den har ojämn tomgång och ger felkod ECM-644A (kamaxelsensor). Den är bytt, har även haft lös VVT drevet flertalet gånger och har även skickat iväg det på rep utan något bättre resultat. Har förspänt VVTn enligt konstens alla regler och allt är i TDC men får alltid samma resultat när jag startar bilen.
När jag kopplar upp till vida efter jag har lös kamrem så står kamaxel adaption på flank 1-4 på 0 grader men vid gaspådrag hoppar alla upp till -20 grader och stannar där. Har även köpt en ny VVT solenoid i hopp om att det var den som det var fel på.
Är det någon som har tips på vad man kan kolla härnäst eller någon som haft liknande problem?
När jag kopplar upp till vida efter jag har lös kamrem så står kamaxel adaption på flank 1-4 på 0 grader men vid gaspådrag hoppar alla upp till -20 grader och stannar där. Har även köpt en ny VVT solenoid i hopp om att det var den som det var fel på.
Är det någon som har tips på vad man kan kolla härnäst eller någon som haft liknande problem?
- By William85