Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Storfot
Jag behöver ta bort midjelisten på en framdörr, XC70 -05.

I Vida står enbart "lossa två täckta clips/styrpinnar samt dubbelhäftande tejp genom att dra rakt ut". Ska man tolka det som att inget behöver lossas från insidan eller ska "clipsen" lossas inifrån? Någon som har några tips? Det känns lite vanskligt att bara börja dra med våld om det är tejp hela vägen.

Vad ska man använda för tejp vid återmontering?
Storfot skrev: Idag, 11:37 Jag behöver ta bort midjelisten på en framdörr, XC70 -05.

I Vida står enbart "lossa två täckta clips/styrpinnar samt dubbelhäftande tejp genom att dra rakt ut". Ska man tolka det som att inget behöver lossas från insidan eller ska "clipsen" lossas inifrån? Någon som har några tips? Det känns lite vanskligt att bara börja dra med våld om det är tejp hela vägen.

Vad ska man använda för tejp vid återmontering?

bör vara samma som på XC70. (som du kan se i klippet finns det ingenstans i insidan som du kan "trycka ut". så allt är utomliggandes. (fokus på själva list-bortagningen), själva omlackningen på videon är inte rekommenderat(om man vill påpeka det)

återmontering med dubbelhäftande 3m tejp möjligtvis?

Hjälper min svärfar som hjälper sin[…]

Volvo 240 B23E visslar

Volvo 240 GLT 1984, B230E, 61300 mil Hörs et[…]

Larm går v70 -07

På min bil försvann spöklarmen n&a[…]

B5 bensin Vs 2,5 FT

Hästar vid max effekt är nästan ski[…]