- Igår, 21:08
#1613658
Hej!
Har en S80 -07:a som börjat trilskas. Va iväg en kort tur för en dryg vecka sen (c:a 4 mil) när följande hände:
Svängde ut på E4:an och innan jag fått upp marschfart såå låste sig lådan på 3:ans växel utan möjlighet att ändra. Lade i neutral och tillbaks till drive, så bytte den till 5:an, fortfarande utan möjlighet att ändra. Körde så hem igen....lät den va en dryg timme och provade sen igen. Då funkar den helt som vanligt igen. Ska tilläggas att jag haft ett litet småvinande ljud ett tag, som jag så här i efterhand kanske tror har kommit från lådan (är absolut inte säker på vart det kom ifrån, har inte gått att lokalisera).
Nu till min fråga, är lådan bortom all räddning, eller ska man våga sig på en spolning av en såpass långt gången låda?!? Eller har nån någon annan teori vad som kan vara lösningen?!?
Supertacksam för hjälp, har i nuläget tummen nånstans där solen inte skiner.
/Leif
Har en S80 -07:a som börjat trilskas. Va iväg en kort tur för en dryg vecka sen (c:a 4 mil) när följande hände:
Svängde ut på E4:an och innan jag fått upp marschfart såå låste sig lådan på 3:ans växel utan möjlighet att ändra. Lade i neutral och tillbaks till drive, så bytte den till 5:an, fortfarande utan möjlighet att ändra. Körde så hem igen....lät den va en dryg timme och provade sen igen. Då funkar den helt som vanligt igen. Ska tilläggas att jag haft ett litet småvinande ljud ett tag, som jag så här i efterhand kanske tror har kommit från lådan (är absolut inte säker på vart det kom ifrån, har inte gått att lokalisera).
Nu till min fråga, är lådan bortom all räddning, eller ska man våga sig på en spolning av en såpass långt gången låda?!? Eller har nån någon annan teori vad som kan vara lösningen?!?
Supertacksam för hjälp, har i nuläget tummen nånstans där solen inte skiner.
/Leif