Jag har försökt mig på en lagning som förhoppningsvis gör att bilens inre dörrhandtags, gångjärnspinne stannar kvar i sitt nedre läge, så att förhoppningsvis förardörren går att öppna inifrån bilen under en lång tid framåt.
Jag har svårt att förklara hur jag gjort detta, men jag vill ändå försöka mig på det.
Bilderna som jag använder för att visa detta, blev tyvärr väldigt otydliga.
DSC00060 (Anpassat).JPG (249.92 KiB) Visad 27 gånger
På överdelen och en bit ner på den nertryckta gångjärnspinnen så har jag lagt på Loctite Super Glue Precision snabblim som jag har armerat med bomull från tops.
DSC00061 (Anpassat).JPG (209.58 KiB) Visad 27 gånger
Nedre delen av inre dörrhandtagets gångjärnspinne, på baksidan av förardörrens dörrpanel, dörrklädsel.
DSC00062 (Anpassat).JPG (202.95 KiB) Visad 27 gånger
Jag borrade ett 2 mm borrhål i den 4 mm tjocka gångjärnspinnens nedre del. Jag skruvade också en plåtskruv genom plastväggen.
DSC00063 (Anpassat).JPG (196.92 KiB) Visad 27 gånger
Limmade fast en liten avsågad bit av ett 2 mm borr i det tidigare borrade hålet i gångjärnspinnen. Plåtskruven sitter fortfarande skruvad genom plastväggen.
DSC00064 (Anpassat).JPG (220.41 KiB) Visad 27 gånger
Fyllde hela nedre utrymmet med Biltema Quick Epoxi över gångjärnspinnen med den fastlimmade biten av ett borr och plåtskruven som är skruvad genom plastväggen.
Troligtvis så fäster Epoxi limmet dåligt på plasten, men förhoppningsvis så låser skruven som är skruvad genom plast väggen fast epoxi klumpen, eftersom skruven sitter genom plastväggen och in i epoxi klumpen.
Tyvärr så är det nog svårt att förstå vad jag menar eftersom bilderna blev så dåliga och att jag tycker att jag misslyckades med min förklaring av detta.