Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Motörhead
Jag tänkte gå emot strömmen lite, och säga att jag är så j-kla nöjd med min V70!
Det kommer ju inte fram så ofta då dom enda gånger man skriver i ett forum (oavsett om det gäller bilar, spel eller vad som helst) är då någonting är fel. Lite trist kanske!?

Trots lite repig lack (17500 mil) och någon felande "småsak" så är jag överlag som sagt väldigt nöjd. Man åker gudomligt, den går förhållandevis billigt om man kör lugnt, snygg (faktiskt!), praktisk, rymlig etc.
Och nej, jag jobbar inte på Volvo :D

Ha en skön sommar!
Användarvisningsbild
av Nexus
Motörhead skrev:Jag tänkte gå emot strömmen lite, och säga att jag är så j-kla nöjd med min V70!
Det kommer ju inte fram så ofta då dom enda gånger man skriver i ett forum (oavsett om det gäller bilar, spel eller vad som helst) är då någonting är fel. Lite trist kanske!?

Trots lite repig lack (17500 mil) och någon felande "småsak" så är jag överlag som sagt väldigt nöjd. Man åker gudomligt, den går förhållandevis billigt om man kör lugnt, snygg (faktiskt!), praktisk, rymlig etc.
Och nej, jag jobbar inte på Volvo :D

Ha en skön sommar!
Jag är oxå super nöjd men min gamla v70. Detta är den första bil jag har haft man kan åka 30 mil nonstopp i utan ont i rygg eller trött i benen.
visst kan man ha en v70 fast man är ensamstående och utan barn?????
Användarvisningsbild
av Lilja
Håller helt med, köpte själv en XC70 04a för inte allt för länge sen, helt underbar bil. Man sitter som i en fåtölj hemma, den går tyst och mjukt och skönt, är pigg när man behöver det. Tror faktiskt inte att det går att få den komforten även om man köper en helt ny merca för en miljon. Är starkt imponerad måste jag säga.
Användarvisningsbild
av Varti
Jo samtycker jag är än så länge nöjd me min V70 -05 140 pollar 6500 mil 8) sitter gött,etc, men bara haft den knappt 2 veckor .Jo fel kommer väll vart efter. :???: ...
Användarvisningsbild
av Sjöberg
Håller med. V70 fåtöljen har botat mitt ryggont, till skillnad från min gamla V40.
Användarvisningsbild
av Morfus
Äger sen november min första V70 diesel, är riktigt riktigt nöjd med bilen och suverän att dra 1,5ton husvagn.
av perans69
:D jag vill bara hålla med extremt nöjd med min s60 oxå fasst den är lite lackskadad här o där o gått 22000 mil snart vol:-)
av Anders R
Samma här (v70 2,4t -01). Är ensamstående utan barn och har 1,5 km till jobbet. Man skämmer bort sig rejält med att ha en så stor och bekväm bil den korta sträckan :-)
Användarvisningsbild
av K5054
Råkade gå in på Bilia ca 1 april och titta runt och känna lite på vad som fanns där. Efter att ha varit och suttit i det mesta i div. bilhallar tidigare och provat olika märken slogs jag av kvalitetskänslan hos V70 och förstås komforten i stolarna.
Eftersom de hade en kampanj gående på 229900 kunde jag trots
tidigare "motstånd" mot Volvo inte stå emot utan skrev på... (haft Volvo senast 1980 och väl inte varit alltför imponerad). Bortskämd med tyska och japanska bilar var jag! Efter att snart ha hittat detta forum och börjat läsa blev jag en smula blek. Vad hade jag köpt för skräp! Nu hoppas jag på att de flesta som skriver hur allt bara går sönder är unga hetsporrar som kör som dårar och inte en 67-årig försiktig gubbe som jag. Hoppas Volvo kommit till rätta med sina framvagnar... Nu får jag min bil inom några veckor. Det kändes skönt att läsa denna tråd i alla fall!
av grabb85
Tycker helt klart att volvo har lyckats med v70n och tror dom kommer lyckas lika bra om inte bättre med nya som kommer nu.

Är annars jättenöjd med min V70 D5 04 som jag snart har haft i min ägo i 1 år, man åker så gott och jag måste säga att Volvo´s D5 är ett snäpp vassare än de flästa andras dieslar jag har kört.

Även jag har inga barn men ska nog köpa hus inom 1 år så skämms inte så mycket över det ändå är ju en kanonbil när det gäller husägande med och man ska köra saker och lasta mycket :)

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?

Låter som att du överdoserat / gjort f&[…]

Elpriset

Stökiga priser nu ett tag, från 2 ö[…]