Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klotola
Hej!

Funderar på att handla en bakspoiler till min V70N och har sökt runt lite på internet.
Jag såg att det fanns med och utan bromsljus. De utan bromsljus är väl hälften så dyra, någon som provat dem? Vad är vanligast?

Hur gör man med de med bromsljus, flyttar man ut ljusen i spoilern då?

Jag är helt kass på mecka själv, men tänkte ev. lejja ut det till nån bymek i mitt närområde. Är de krångliga att montera? Färgen på bilen :) :) ...står på nåt papper va?

Dumma frågor kanske, men hoppas inte på dumma svar 8)

Klotet
Användarvisningsbild
av camaro69
Gamla bromsljuset tas bort och man tejpar för glipan som blivit. Tejpen finns med i monteringssatsen till nya bromljuset.

Skulle ju välja nån annan än bysmeden. Slägga och spett är fel vektyg, då det är plastmaterial i spoilern.
Det gäller att borra rätt i hålen. :wink:

Sen är det bara att dra elkablarna vilket är den enklaste sak i världen.

Baggis, tar 1 timme att fixa. Har man dock fem tummar i handen, spelar banjo och har dubbla tandrader i överkäken. Då bör man överväga att överlämna problemet till mer kompetent mek.

Lycka till.

:D
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag skulle köpa utan bromsljus. du har ju redan ett 3:e bromsljus.Pengarna kan du köpa annat lull-lull för. :wink:
Har sett de som har orginal bromsljus kvar och det i vingen samtidigt men tycker det blir lite tårta på tårta.

Har du ingen snäll kompis som kan hjälpa dig???? montera vinge är roligt och sedan blir bilen snyggare oxå :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Köp orginal, grym passform och enkelt att montera. Orginal finns endast med bromsljus. Det övre bromsljuset du har nu skall kopplas bort.

/Martin
av NCR
camaro69 skrev:Har man dock fem tummar i handen, spelar banjo och har dubbla tandrader i överkäken. Då bör man överväga att överlämna problemet till mer kompetent mek.
:lol:

Låter som du beskriver mig, eller så är det bara självförtroendet när det gäller bilar du beskriver. Ge mig dock en dator vilken dag som helst och jag trollar med den så den kan dansa hambo och koka en bra espresso på samma gång....
Användarvisningsbild
av Nexus
Köp pirat minst lika bra passform!!!! Våga vägra bilia :wink: :wink:
köpte min v70"N" vinge på REALCAR till min v70-99. Passa ferfekt! + att de är mycket bra att göra med inte lika tråkiga som personalen på bilia :(
Användarvisningsbild
av camaro69
grammse skrev:Köp pirat minst lika bra passform!!!! Våga vägra bilia :wink: :wink:
köpte min v70"N" vinge på REALCAR till min v70-99. Passa ferfekt! + att de är mycket bra att göra med inte lika tråkiga som personalen på bilia :(
Köp original.

Då vet du att grejorna passar och är avpassade för din bil.

Det var en sågning som hette duga. Att döma ut all personal som jobbar på Bilia i Sverige som tråkiga.
Du måste ha haft ett satans jobb att åka runt i Sverige och träffa alla.

Måste ha varit tråkigt. :wink:

Självmål............

:lol:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
NCR skrev:Ge mig dock en dator vilken dag som helst och jag trollar med den så den kan dansa hambo och koka en bra espresso på samma gång....
Jag är kass på hambo men har ett par maskiner över....kan vi hitta något där (B) :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
grammse skrev:Köp pirat minst lika bra passform!!!! Våga vägra bilia :wink: :wink:
Köp original.

Det var en sågning som hette duga. Att döma ut all personal som jobbar på Bilia i Sverige som tråkiga.

Måste ha varit tråkigt. :wink:

Opps sorry mena inte alla anställda på bilia. i min lilla stad är de inte direkt service vänliga. Och det är inget fel på REALCARS vingar!!! De är utprovade på respektive bilmodell.

Själv mål skulle jag säkert göra. fotboll fattar jag noll av :oops: varför springa runt och jaga en boll när man kan busköra i bilen :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
grammse skrev:
camaro69 skrev:
Köp original.

Måste ha varit tråkigt.

Opps sorry mena inte alla anställda på bilia. i min lilla stad är de inte direkt service vänliga. Och det är inget fel på REALCARS vingar!!! De är utprovade på respektive bilmodell.

Själv mål skulle jag säkert göra. fotboll fattar jag noll av :oops: varför springa runt och jaga en boll när man kan busköra i bilen :wink: :wink:

Nä, ta det lugnt bara....Camaro blir genast sur & putt om man på något sätt kritiserar Bilia/Volvo...... Måhända är han anställd av dem....

Har precis själv fått hem en vinge till min V70n som INTE är köpt på Bilia (1795kr + frakt) ink bromsljus OCH monteringssats.

Återkommer senare med en recension & bilder före & efter på vingen (skulle vingen inte passa så får jag väl bita i det sura äpplet & be Camaro om ursäkt :wink:).

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]