Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philip86
Jag har en Volvo XC90 årsmodell 2005 med Antisladd Service Erfordras meddelande som visas hela tiden.

Jag har kommit fram till att det är Yaw rate sensorns under passagerare sätet som är felet då det har varit vattenfyllt där under.
Kan man rädda sensorn genom att torka och försöka göra rent i kontakten eller behöver den bytas ut?
Jag har letat lite efter begagnade men dom är inte så lätta att få tag på. 31110063 går den att byta ut till en annan sort eller måste det vara just den sorten?
Användarvisningsbild
av lennarte
Philip86 skrev:Kan man rädda sensorn genom att torka och försöka göra rent i kontakten eller behöver den bytas ut?
Hade krockkudde fel (SRS) på frugans förra bil (VW Passat). Det var en sidokrocks givare under passagerar stolen som inte tålde vatten. Felkoden kom på senvintern varje år. Först skruvade jag bort stolen, lyfte på mattan och satte kupe' värmaren där och torkade upp. Tog isär, blåste torrt kontakten och sprayade 5-56. Gjorde detta 2 år på rad, sedan gjorde jag ett litet hål i mattan så jag kunde spraya direkt på kontakten och givaren. Det funkade i flera år. Efter att blåst rent alla utrymmen under vindrutan och i hörnen ut mot skärmarna (löv) så slutade felkoden att komma. Det funkade (utan felkod) i flera år efteråt, sedan bytte vi bort den.
Såå, javisst. Det går att blåsa rent och/eller spraya fuktdrivare på/i kontakterna

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]