Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornsson
Någon som har någon förklaring till varför min V70N-02 far och låser upp sig själv och även igen sig.

Alltså den låser inte upp sig på en gång utan det kan gå allt från några minuter och framåt, typ senast idag var på bio låser bilen och kommer tillbaka och bilen är olåst.
En annan gång jag stod parkerad och stod utan för och pratade och så helt plötsligt så låser sig bilen, så jag låser upp den med larmdosan och så efter typ 10-15 minuter så låser den sig igen, så gör det 3 ggr till.

Spelar ingen roll om jag låser den med nyckel eller larmdosa.
av Hemgårn
tycker att jag upplevt det på min V70 också. Blir ju lite trixigt att parkera den nånstans om den helt plötsligt bjuder in vem som helst som går förbi att se vad som kan tänkas finnas inne i den..
Senast redigerad av 1 Hemgårn, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bjornsson
matzen10 skrev:Jag har haft samma och skrivit om det i den här tråden. Punkt 5 om ni inte orkar läsa hela ;-)

M V H
---> Matz
Det är inte bara förardören som låser upp sig utan det är hela bilen som låser upp sig, alla dörrar och bagageluckan.
Användarvisningsbild
av Loner
Hmm lurt om inte det är DDM som krånglar..

/L
Användarvisningsbild
av bjornsson
Loner skrev:Hmm lurt om inte det är DDM som krånglar..

/L
Vad är det då?
Är det dyrt att fixa :???:
av kentk
Om du låser upp bilen och inte öppnar nån dörr så låser den sig själv av säkerhetsskäl.. (om man kanske av misstag kommit åt öppning i fickan på nyckeln)

Tror de flesta bilmärken har detta !?

Kan det vara detta fenomen du undrar över ?
Användarvisningsbild
av Loner
bjornsson skrev:

/L
Vad är det då?
DriveDoorModule
Inge kul att byta kostar väl runt 3000 bara för själva "databurken", sen skall det i mjukvara för några hundringar, och man vet ändå inte om det löser problemet :(

/L
Användarvisningsbild
av bjornsson
kentk skrev:Om du låser upp bilen och inte öppnar nån dörr så låser den sig själv av säkerhetsskäl.. (om man kanske av misstag kommit åt öppning i fickan på nyckeln)

Tror de flesta bilmärken har detta !?

Kan det vara detta fenomen du undrar över ?
Det kan ju förklara varför den l¨ser igen sig igen, men inte varför den låser upp sig utan anledning.
Användarvisningsbild
av bjornsson
Loner skrev:
bjornsson skrev:

/L
Vad är det då?
DriveDoorModule
Inge kul att byta kostar väl runt 3000 bara för själva "databurken", sen skall det i mjukvara för några hundringar, och man vet ändå inte om det löser problemet :(

/L
hmm, det var ju typiskt.
Går det inte att felsöka den då?
Eller köap en beg. från en skrot och programera om den?

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]