Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det bra att Volvo har lagt av med Bi-Fuel ?

Ja
5
33%
Nej
10
67%
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vad tycker Ni om Volvos Bi-Fuel modeller? Bra? Dåliga?
av DanneF
det ända jag saknar me bi fuel är bättre räckvidd, om man skulle komma en 50mil ca landsvägskörning då vore det supergreit.
av jbl
Jag vet faktiskt inte. Känner mig kluven i frågan. Dels pga få ställen norrut att tanka gas samt den dåliga räckvidden.

Man förstår ju att det inte är så poppis med bifuel. Men tanken är ju god. Men men.
av matzen10
Kanske inte passar så bra på svenska marknaden pga det illa utbyggda nätet. Men Volvo har ju fler marknader! Och alternativet bör erbjudas!

M V H
---> Matz
av Kena
Saaab tycker jag gjorde en smartare grejj av det hela. 1,8 Flexifuel hur attraktivt låter det på en skala??? nått farmor anka shoppar med, nä in med en stor motor med turbo och gör en "familjeräser" attraherar mer...tycker då jag.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Saaab tycker jag gjorde en smartare grejj av det hela. 1,8 Flexifuel hur attraktivt låter det på en skala??? nått farmor anka shoppar med, nä in med en stor motor med turbo och gör en "familjeräser" attraherar mer...tycker då jag.
Håller med till 100 %

/Kalle
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag tycker det är synd att Volvo hoppar av gasspåret. Jag har haft min Bi-Fuel i drygt två år och den funkar kanonbra.

I södra Sverige är det inte särskilt svårt att hitta tankställen tycker jag men man får ju planera lite i förväg var man ska tanka. För någon vecka sedan åkte jag Linköping - Simrishamn tor (90 mil) och kunde köra på biogas hela vägen. Tankade i Jönköping och Kristianstad.

Tankställen i drift (Ystad och Östersund saknas dock på kartan!) och flera är på gång:
Bild
Senast redigerad av 1 Driver64, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Vi har världens nordligaste tankstation för biogas i Boden.

/Kalle
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Tja, personligen så är jag är helnöjd.... helt enkelt för att jag har ett drasiskt sänkt bensinkonto mot vad jag hade med 850 t5án. Vad det gäller tankning av CNG i Gbg området så är man (med tanke på att Gbg är förhållandevis litet) bortskämd med antalet CNG pumpar (& fler blir det ju).

Sorgligt att förra regeringen och denna inte befrämjar utbyggnaden av pumpar OCH sänker skatten på CNG bränsle ännu mer iom att de tjatar om miljön hela tiden. Om de hade gjort någonting konkret som verkligen hade gjort det riktigt ekonomiskt frestande för en vanlig Svensson att köpa en Volvo med CNG så hade försäljningen blomstrat.

Att vädja till folks miljömedvetenhet är bara naivt. De allra festa (utom vissa idealister) går efter plånboken.....så är det bara. Så fungerar i alla fall jag, sedan kan man väl trösta sig själv med att man gör sitt för miljön med att köra Bi-Fuel.......men när det kommer ned till kritan så styr ekonomin det mesta.

Men, om jag hade kört ett par tusen mil mer om året så hade det utan tvekan blivit en D5á.
av PoloPrinsen
Vad kostar det att köra 2000 mil på gas? Funderar starkt på att välja gas istället för diesel men har inte alls kolla på den ekonomiska aspekten. Jo i utlandet verkar det absolut billigaste vara att tanka gas. ;-)

mvh PP
V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]