Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Bilen är en V70 2,5T Business -04

I och med att ett element i ena framdörren verkar trasigt så börja jag fundera på att skaffa ett nytt.....frågan är bara vilket ljudsystem det är (performance eller high performance)
Har läst på volvos sida å hittat lite info men blir inte klok på de så hoppas nån som vet bättre kan hjälpa å förklara hur man avgör vilket ljudsystem de är!

Info: Radio Hu-603, troligtvis ingen förstärkare (har inte hittat den iaf), högtalare med diskant fram och diskanter i d-stolpen!
Givetvis högtalare i alla 4 dörrarna me :wink:

Är tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
I våran bil så har vi Hu-603 och jag skulle tippa på att det är High Performance.. Annars så kan du nog hitta det i instruktionsboken till bilen. :wink:
Loblin skrev:Hej! Bilen är en V70 2,5T Business -04

I och med att ett element i ena framdörren verkar trasigt så börja jag fundera på att skaffa ett nytt.....frågan är bara vilket ljudsystem det är (performance eller high performance)
Har läst på volvos sida å hittat lite info men blir inte klok på de så hoppas nån som vet bättre kan hjälpa å förklara hur man avgör vilket ljudsystem de är!

Info: Radio Hu-603, troligtvis ingen förstärkare (har inte hittat den iaf), högtalare med diskant fram och diskanter i d-stolpen!

Är tacksam för svar!
om jag inte minns fel så är Hu-603 performence och Hu-650 high performence, är inte helt säker dock men tror det va så.
av Loblin
Okaj Tack! Det mesta tyder på att de bara är performance då! Låter ju gott ändå :D
Men dumt nog så verkar elementet på passagerarsidan fram va trasigt....nån som vet om de är enkelt att få tag på och byta ut elementet?
Ska man satsa på volvos original eller ska man byta alla elementen mot nåt annat?
Användarvisningsbild
av MartinS
Med största sannolikhet är det såhär.

Om du har ett slutsteg under passagerarstolen så är det highperformance, har du inget så är det bare performance.

Om du har tre högtalare i dörrsidan fram så är det premium, men det är ju relativt ovanligt.

/Martin
grabb85 skrev: om jag inte minns fel så är Hu-603 performence och Hu-650 high performence, är inte helt säker dock men tror det va så.
Njae 603 och 650 är bara själv "radion" och det är samma maskin bara olika årsmodell..

/L
Loblin skrev: Info: Radio Hu-603, troligtvis ingen förstärkare (har inte hittat den iaf), högtalare med diskant fram och diskanter i d-stolpen!
Är tacksam för svar!
Du har nog ingen diskan ti framdörren, bara ser så ut..

Du har med 99,99% performance, allmänt känd som papphögtalaren, konen ser ut att vara gjord i papp.

High performance ser ut att vara i kompositmaterial.

/L
av Loblin
Jaha då har man "papphögtalare" då :wink:
Diskanten i framdörrarna måste finnas där (kom på 04-orna tror ja) för det hörs om man trycker örat mot dom iaf :shock:
Men hur enkelt är de att byta högtalaren och vart får man tag på en ny? :???:
Användarvisningsbild
av ER
Billigast är skroten och dina gammla sitter som berget med speciella stålpopnitar som är rena h--vetet att borra ur pga att dom snurrar med direkt om man inte lyckas slå ur centrumpinnen.
Nya är rena rånet jmfr. vad man får om man köper det bästa som tex BRL kan leverera.
Diskanten kom redan 01 för min 02:a har dessa uppe vid handtaget och tillhör "grunduppställningen" i ljudväg.

Har du "rätt dörrsidor" dvs dubbelgallret i dörrarna rekommederar jag direkt att du letar rätt på en sats premiumhögtalare dvs den speciella 8"+3,5" högtalaren på 100W till framdörrarna för det gör enorm mycket för ljudet att ha dessa (Dynaudio?) högtalare med som utan slutsteg och dom brukar inte vara allt för dyra heller i förhållande till vad dom levererar och i mitt tycke mer prisvärda än dom lägre serierna begagnade.
av Loblin
ER skrev:Billigast är skroten och dina gammla sitter som berget med speciella stålpopnitar som är rena h--vetet att borra ur pga att dom snurrar med direkt om man inte lyckas slå ur centrumpinnen.
Nya är rena rånet jmfr. vad man får om man köper det bästa som tex BRL kan leverera.
Diskanten kom redan 01 för min 02:a har dessa uppe vid handtaget och tillhör "grunduppställningen" i ljudväg.

Har du "rätt dörrsidor" dvs dubbelgallret i dörrarna rekommederar jag direkt att du letar rätt på en sats premiumhögtalare dvs den speciella 8"+3,5" högtalaren på 100W till framdörrarna för det gör enorm mycket för ljudet att ha dessa (Dynaudio?) högtalare med som utan slutsteg och dom brukar inte vara allt för dyra heller i förhållande till vad dom levererar och i mitt tycke mer prisvärda än dom lägre serierna begagnade.

Okaj tack för svaren! :D Verkligen ett mkt bra forum de här!
Nepp tyvärr är de inte dom "rätta dörrsidorna" så får väll bli ett bättre begagnat element isf om man nu lyckas få bort de gammla.....annars får de väll duga som de är...låter ju inte helt åt h---ete än iaf :wink:
V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.