Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man går i tankarna på att köpa en av dessa bilar och tycker såklart att de faceliftade 05orna och uppåt gör för stort hål i plånboken så det blir att i största möjliga mån att facelifta så gott man kan själv.

Har sett att mycket går att flytta över från 05or till årsmodeller under, men går att montera panelinlägg vid växelspaken?
caradioa skrev:Man går i tankarna på att köpa en av dessa bilar och tycker såklart att de faceliftade 05orna och uppåt gör för stort hål i plånboken så det blir att i största möjliga mån att facelifta så gott man kan själv.

Har sett att mycket går att flytta över från 05or till årsmodeller under, men går att montera panelinlägg vid växelspaken?
panelinlägg? vad menar du me det?
greeeken skrev:
caradioa skrev:Man går i tankarna på att köpa en av dessa bilar och tycker såklart att de faceliftade 05orna och uppåt gör för stort hål i plånboken så det blir att i största möjliga mån att facelifta så gott man kan själv.

panelinlägg? vad menar du me det?

Jo, från och med MY05 så finns det panelinlägg så som manganite, aluminium eller trö vid växelspaken jämfört mot föregående modeller. Jag har förstått att det går att montera en MY 05 tunnelkonsoll i M04 och tidigare, men frågan är om det går att få dit dessa panelinlägg vid växelspaken? Paneler runt steroen kan man troligen glömma då man omöjligen kan ha en HU-650 stereo pga nyare CAN som den kräver.
av caradioa
Ingen som vet om det går?
av caradioa
Jaha.... det stör er tydligen inte att ha plastpanel vid växelspaken jämfört med MY05....
Användarvisningsbild
av ER
Inte det minsta, anser att alu inte passar i annat än charcoal eller mörka inredningar, inte i ljusa som min där det bara ser B-aktigt ut. Är du osäker om det passar så köp träeffektsfärg från tex Foliatec och lacka i träutseende så är saken biff.
av caradioa
Nu återstår frågan åter igen om det går att få MY05 växelspakspanel att samverkar med MY04 och äldre. Jag vill ha äkta träintredning som sagt. Smaken är som baken, men jag tycker att aluminiumpaneler och trä passar bra till ljus inredning
V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.