Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av blackadder
#105145
Är lamporna på volvoverstaden av bättre kvalitet än om jag köper dem på statoil? Priset kan ju kvitta, bara de håller lite längre.

De där positionsljusen går ju sönder fyra! gånger om året och jag byter alltid alla då. Hade inte inte varit för det retliga meddelandet bland instrumenten hade jag skitit i och byta.

På min gamla hederliga 740 bytte man lampor högst 1 gång vart femte år...

S60 -02
Användarvisningsbild
av greeeken
#105153
blackadder skrev:Är lamporna på volvoverstaden av bättre kvalitet än om jag köper dem på statoil? Priset kan ju kvitta, bara de håller lite längre.

De där positionsljusen går ju sönder fyra! gånger om året och jag byter alltid alla då. Hade inte inte varit för det retliga meddelandet bland instrumenten hade jag skitit i och byta.

På min gamla hederliga 740 bytte man lampor högst 1 gång vart femte år...

S60 -02
Håller med poss ljusen fram får jag byta ofta.
Kvaliten är den samma tycker jag oavsett om ja köper den pp vålvo saab bmw statoli shell
av Qualia
#105167
För ofta.. speciellt de framme.. Nu har jag köpt de senaste på Volvo, vi får se hur länge de håller, annat märke e det ialfall, kanske Philips håller längre?
Användarvisningsbild
av Funk
#105170
Mina håller bra, men jag kör i stort sett bara med Philips eller Osram longlife. Var man köper dem spelar ju ingen roll..

Undvik dock lampor på t.ex Biltema eller andra lågprismärken, dom brukar hålla mycket sämre..

Thomas
av Tech
#105171
Har inte bytt en lampa än. V70 2,5T -04

Men passa er för gamla s40/v40.

Tror att lysen bak höll ca 10 min.....

Kolla så får ni se,,,,, lovar att varje s40/v40 ni ser har ett trasig bakljus,
Användarvisningsbild
av ER
#105178
När du säger det så stämmer det att gammligen ofta har fel på lampor och då oftast bara ena av dom två på varje sida bak i posljuset eller tom en per sida så bara ett per sida lyser antingen det yttre eller det innre aldrig ett yttre och ett inre konstigt nog av dom bilar jag sett.
Och även fram fick jag ofta byta efter byte till klarglas antingen pga att det blev högre spänning till lamporna pga adaptern jag fick bygga för att få det att fungera eller så är H4 tåligare än H7 helt enkelt liksom H3 är jmfr H1.
Håller mig generellt till Osram eller Philips av lampfabrikat om det inte är diodtyp utom i dimljusena men det är inte omöjligt att det blir Philips DiamondVision där senare när mina nuvarande matchande "xenonvita" pajar.

Att lampor inte håller lika bra idag verkar vara rent generellt oavsett bilmärke för det är ju dagligen man ser enögda bilar oavsett ljus/mörker.

Ang feltema så duger deras 35W BA15s utmärkt till backljusena och för det priset så får dom gärna gå sönder ofta för dom kostar ju inget och är lätta att byta samt används inte varje gång eller behövs dagtid, värre med deras mega-blu(ff) lampor. gisses gonatt jmfr osram silverstar och inte vitt heller.
Användarvisningsbild
av Loner
#105193
Jag kör oxå med märkeslampor förrut på just backljusen då jag har biltemas 35W för att få lite extra ljus i den norrländska vintern.

/L

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]