- tor 17 maj 2007, 16:13
Ni får säkert "vad ska jag köpa" trådar hela tiden så ber om ursäkt för det. Men sitter här och ska cälja bil så behöver lite åsikter.
Jag har precis blivit pappa, har en grabb på 6 veckor så nu behöver stabil och bra familjekombi. MEN! ;), jag är bara 23 år och tänker verkligen inte kasta in handuken vad det gäller bilintresset. Vill nu ha en Kombi som har Turbo, är lite sportig, går vasst och är redo för härliga gaspådrag men som samtidigt är relativt driftsäker och passar för ett familjeliv. Valet blev då Saab 9-5, men så av någon anledning kom jag att tänka på V70 T5, ju mer jag kikat under dagen desto mer intresserad blev jag.
Jag har aldrig ägt en Volvo så tänkte här dra lite frågor till er mer kunniga. Jag kommer köpa runt 99-02 av vad jag kikat på hitills. Runt 100 000:- i budget.
1: Vad skall man tänka på vid ett eventuellt köp av V70?
2: Finns det några vanliga, återkommande fel?
3: Kaross/Rostskydd är den bra?
4: Hur viktig är serviceboken?, givetvis vill jag ha servicebok tänkte mest om någon tex servat på verkstad 2 ggr / 10 000 mil och resten påstått är servat hemma, skall man vända på klacken då? (Givetvis stor prutmå´n)
5: Motorn är pigg?, stark?, dess karaktär. Som sagt aldrig kört volvo =).
6: Stor skillnad efter Steg 1 chip?
7: Många T5or på nätet är import, hur kan man se om milen verkligen stämmer?
8: Hur står sig en T5a mot en 9-5 Aero?
Det var väll det mesta, hoppas ni har lust att hjälpa mig lite.
/Robban
Jag har precis blivit pappa, har en grabb på 6 veckor så nu behöver stabil och bra familjekombi. MEN! ;), jag är bara 23 år och tänker verkligen inte kasta in handuken vad det gäller bilintresset. Vill nu ha en Kombi som har Turbo, är lite sportig, går vasst och är redo för härliga gaspådrag men som samtidigt är relativt driftsäker och passar för ett familjeliv. Valet blev då Saab 9-5, men så av någon anledning kom jag att tänka på V70 T5, ju mer jag kikat under dagen desto mer intresserad blev jag.
Jag har aldrig ägt en Volvo så tänkte här dra lite frågor till er mer kunniga. Jag kommer köpa runt 99-02 av vad jag kikat på hitills. Runt 100 000:- i budget.
1: Vad skall man tänka på vid ett eventuellt köp av V70?
2: Finns det några vanliga, återkommande fel?
3: Kaross/Rostskydd är den bra?
4: Hur viktig är serviceboken?, givetvis vill jag ha servicebok tänkte mest om någon tex servat på verkstad 2 ggr / 10 000 mil och resten påstått är servat hemma, skall man vända på klacken då? (Givetvis stor prutmå´n)
5: Motorn är pigg?, stark?, dess karaktär. Som sagt aldrig kört volvo =).
6: Stor skillnad efter Steg 1 chip?
7: Många T5or på nätet är import, hur kan man se om milen verkligen stämmer?
8: Hur står sig en T5a mot en 9-5 Aero?
Det var väll det mesta, hoppas ni har lust att hjälpa mig lite.
/Robban
Ohh La la...