Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjo.

Har ju en V70 -03. Den är fin och snäll och skatten e betald men instrumentbrädan gnirkar och gnärker. Hur får jag bort det oljudet? Nån som har några bra tips?

/Hemgårn
Hemgårn skrev:Tjo.

Har ju en V70 -03. Den är fin och snäll och skatten e betald men instrumentbrädan gnirkar och gnärker. Hur får jag bort det oljudet? Nån som har några bra tips?

/Hemgårn
Byt bil?

Det är typ det tipset jag har fått när jag har klagat eller "höj stereon". :roll:
av Hemgårn
näe fan, inte byter ja bil! ;) Får spruta teflon i skarvarna..
av Steff 99
Kör man Volvo så får man vara beredd på att det knirkar o skramlar lite var i bilen.
Stolar som knarrar , insynsskydd som rasslar , instrumetbräda som knäpper och skramlar...listan är oändlig , har man fått tyst på en del börjar en annan. :???:
Detta är Volvo...
Har haft 3 V70N alla har skramlat , har en S40 kvar idag som andrabil..den skramlar också..men inte riktigt så mycket som V70N
Har idag också en BMW 5.Touring..den skramlar inte även om man kör med insynskyddet utdraget så är det helt tyst..mao så går det att tillverka tysta bilar, men det är väl nästan som att svära i kyrkan att nämna detta om BMW i ett Volvo forum. :D
Användarvisningsbild
av Rillee
japp skrammel verkar vara standard på volvo tyvärr... (men jag gillar min s60 ändå)
av Hemgårn
jo, har märkt det under mina månader som V70ägare. V40 jag hade skramlade inte alls, nästan. Den kändes tajtare. Mer vägljud inne i kupén iofs men ändå. ;)
av roggama
Tycker inte att den skramlar alls nästan,hade en 855 tidigare och den skramlade.Däremot blir jag irreterad att den klångar, klingar i framvgn.Verkar vara vanligt på dom här modellerna. V-70n 2.4t årsm 01
V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.