Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gregor
Hej alla glada Volvo ägare!

FRÅGA TILL JUST S80 T6 ägarna eller de som har ägt en sån bil.
Jag har precis köpt en T6 FRÅN 99 MED 17800 MIL. Bilen är i mycket fint skick och verkar vara fullservad.

Hör så mycket skit om just T6 så jag undrar om jag har gjort ett bra köp?

Har haft 9 Volvo bilar tidigare och har alltid varit nöjd med de. Är lite av en Volvo idiot kanske men har haft många andra bilar också. Blir alltid Volvo till slut.

Dagen efter jag köpte bilen så började vxl lådan krångla. Hängde sig i 3an växel och när jag skulle köra på manual läge så gick det bra ett tag tills man skulle växla ner och upp igen då hängde den sig även i man läge.
Bilen gick att köra med den gick in i nån säkerhetsläge och det stod att växlelådan skulle servas omedelbart. Så jag lämnade tillbaka bilen till handlaren för genomgång. Jag har även teckant garanti i 12 månader men jag anser att eftersom jag har fått en sk varudeklaration om att hela bilen var Ok därför tycker jag och enligt konmsumentlagen som kom 2002 säger samma sak att det är säljaren som får antingen laga eller ersätta produkten med en likvärdig produkt. Ersätta blir ju svårt men laga kan man eller kanske måste rent av byta låda????

Jävligt syn eftersom jag är så glad för bilen den har alltid varit min dröm bil på nåt sätt.

Har nå ni några råd om bilen eller kommentareer så skriv gärna ner de till mig.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Humm jag har haft min T6:a i 2 år, kört lite över 8000mil. och det är en 99:a

Jag har ALDRIG haft problem med drivlinan. Fram tills jag hade en olycka
så har detta varit min minst krånglande bil, och jag har haft MÅNGA bilar.

Men jag har sköljt lådan och inte kört spinnande från rödljus. De är känsliga,
men kör man med vett så håller de utan problem.

Om din låda nu krånglar, och du har garanti. Grattis, du får troligen en ny låda!

//Branx
av volvoR+s60
Gregor skrev:Hej alla glada Volvo ägare!

FRÅGA TILL JUST S80 T6 ägarna eller de som har ägt en sån bil.
Jag har precis köpt en T6 FRÅN 99 MED 17800 MIL. Bilen är i mycket fint skick och verkar vara fullservad.

Hör så mycket skit om just T6 så jag undrar om jag har gjort ett bra köp?

Har haft 9 Volvo bilar tidigare och har alltid varit nöjd med de. Är lite av en Volvo idiot kanske men har haft många andra bilar också. Blir alltid Volvo till slut.

Dagen efter jag köpte bilen så började vxl lådan krångla. Hängde sig i 3an växel och när jag skulle köra på manual läge så gick det bra ett tag tills man skulle växla ner och upp igen då hängde den sig även i man läge.
Bilen gick att köra med den gick in i nån säkerhetsläge och det stod att växlelådan skulle servas omedelbart. Så jag lämnade tillbaka bilen till handlaren för genomgång. Jag har även teckant garanti i 12 månader men jag anser att eftersom jag har fått en sk varudeklaration om att hela bilen var Ok därför tycker jag och enligt konmsumentlagen som kom 2002 säger samma sak att det är säljaren som får antingen laga eller ersätta produkten med en likvärdig produkt. Ersätta blir ju svårt men laga kan man eller kanske måste rent av byta låda????

Jävligt syn eftersom jag är så glad för bilen den har alltid varit min dröm bil på nåt sätt.

Har nå ni några råd om bilen eller kommentareer så skriv gärna ner de till mig.
pappa körde t6 kanon bil med kanon motor. Väldigt få problem.
Och yes han måste laga lådan, det är bara att stå på sig!

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]