Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobiasCarlryd
Tjena!
Farsan har en Volvo v70n och larmet går på den varje dag och när vi kollar vad det är som har utlöst larmet så står det att det är innelarm någon annan som har/haft samma problem?

Mvh
Tobias Carlryd
av TobiasCarlryd
Finns ju en knapp som kan stänga av den skiten men det är ju jobbigt om man måste göra det varje gång man stänger av bilen speciellt om man pendlar mellan jobb och hem
av Fred
Använder farsgubben ett sånt där vindruteskydd med aluminiumfolie på ena sidan?
av panth0n
Sporadiskt larmande i de modellerna brukar bero antingen på själva sirenens backupbatteri (som läcker syra ut på kretskortet vilket får det att balla ur), eller taksensorn. Sensorn sitter innanför ett plastskydd som liknar en fyrkant med rundade hörn placerad i taket mellan fram och baksäte. I batterisyrefallet håller det på så ett tag tills det att kretskortet är dött, och då får du felmeddelande "Larmsystem service erfordras" i displayen.
Användarvisningsbild
av wissel
Hade detta problemet för några år sedan.
Jag tog bort batteriet ur siren helt enkelt. Inga felar efter detta.
Såga isär sirenen o ta bort batteriet, sedan lite silicon o vips så är alla felar borta. Batteriet är bara onödigt enligt min mening.
Behöver aldrig mera tänka på detta igen.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]