Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu är bilen (V70N -03) äntligen igång igen, ny generator och nytt batteri gjorde susen! Dessvärre upptäckte vi en läcka i servopumpen (visst är servo- och hydraulpump samma sak? Eller?). Det finns vätska kvar och läckan verkar, enligt han som skruvade på bilen, vara gammal. Från och till jobbet ska vara ok att köra den här veckan iaf menade han, men vi bör sätta in en ny pump snarast och undvika okynneskörande.

ABS-lampan har lyst från och till sedan någon gång i höstas, kan detta också bero på den trasiga pumpen? Jag, som inte kan särskilt mycket om bilar, tror fortfarande det är något mysko elfel som ställer till exakt allting, men det vore ju fruktansvärt trevligt om så inte är fallet.

Kanske bara bör bita i det sura äpplet och packa in unge och barnvagn i biljäveln och felsöka den på närmsta verkstad? Börjar bli rätt kasst med pengar, men det kan väl inte vara så dyrt?
Att ABS lampan lyser beror inte på servopumpen. Läker den mycket så det droppar eller fuktar den bara? Du vill inte få servoolja på drivremmen då den fort kommer ta stryk av oljan och risk att den går sönder och rester åker in i kamremmen, då blir det motorhaveri.
binkie skrev:Att ABS lampan lyser beror inte på servopumpen. Läker den mycket så det droppar eller fuktar den bara? Du vill inte få servoolja på drivremmen då den fort kommer ta stryk av oljan och risk att den går sönder och rester åker in i kamremmen, då blir det motorhaveri.
Själva pumpen var kladdig sa han, men det verkar inte vara någon stor läcka som droppar iaf. Antagligen sa han har jag kört runt med bilen så ett tag. Motorhaveri vill jag inte ha. Får säga åt sambon att inte köra bilen förrän pumpen är fixad.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]