Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Generalen1
Har en s80 -00:a. Blinkersspak har lagt av helt. Går ej blinka,slå på helljus , kolla meddelanden. Den är stendöd. Kollat säkringar o allt är helt. Är osäker på om det finns nåt relä till bara den spaken ( har inget reläschema ) . Funderar på att sätta i ny spak men då även intervalltorkaren inte fungerar är jag tveksam till att spakbyte hjälper. Någon med en bra ide’? Och gärna ett schema på vad de olika reläerna går till. Eller tips var jag kan hitta ett sånt schema. Varningsblinkern funkar
Användarvisningsbild
av Micce1980
Bara att byta spaken, finns på bildelsbasen tänker jag, välj en med så få mil som möjligt. Sett det flera gånger här nu så hade gissat på detta starkt
av sicnarf
Du kan göra kontaktytorna inne i spaken rena med kontakt rengörnings spray.
Blinkar det i instrumentet inne i bilen förresten?
Minns någon här som hade liknande problem. Då bytte han varningsblinkers kontakten.
Och sedan funkade allt som vanligt igen.
Ta bort minus på batteriet innan du gör dina experiment.
av sicnarf
Jo, precis. Det gjorde hans också. . Men av någon konstig anledning så bytte han den och allt funkade bra sedan. Ska se om jag hittar tråden.
av sicnarf
Jo, nu minns jag. Är nämligen så att relät till blinkersen sitter inbyggt i varningsblinkers knappen. Så bytt den Generalen1.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja där ser man, vilket påhitt ;-) Då kan ju TS skicka tillbaka blinkerspaken och byta mot varningsblinkers ;-)
av sicnarf
Det nämnda relät kan du leta efter, det finns ingenstans. Så det låter logiskt att det sitter inbyggt i blinkersknappen.
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]