Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Något är skumt. Efter några veckor har batteriet laddats ur, ett nytt batteri fulladdat, från 12,6 till 12,30. Men mätt med amperemätare tappar den bara 2,5 milliampere. Nyss bytt, dvs monterat bort och skickat för lagning, instrumentbrädan som funkar bra sedan. Nu idag drar den runt ok med 12,35 V i batteriet men startar inte alls. Skumt! jag har provat att dra alla säkringar, under huven, bredvid instrumentbrädan samt bak i lastutrymmet - ingen skillnad på de 2,5 amperen. Kan det vara elfel på bensinpumpen, kortis någonstans, dålig jord eller vad. Hur skall jag söka vidare? Generator visar ca 12,8 V mätt på batteriet vid 2000, men bedömdes Ok av felsökning på verkstad.

vänligen
Knappast något fel på enheter som är avstängda när du har ställt bilen. Då är ju dom flesta strömkretsar brutna.
Hur gammalt är batteriet? Ett dåligt batteri har "hög självurladdning" och är på väg att ge upp!

Bild
Bilagor
Voltmeter.JPG
Voltmeter.JPG (47.64 KiB) Visad 645 gånger
Senast redigerad av 1 Rådlös, redigerad totalt 0 gånger.
12.8 låter som om generatorn inte laddar tillräckligt, spänningen borde ligga på ca 13.5-14V. Om nu inte batteriet är jättetomt och lastar ner generatorn.. Men sådana problem borde försvinna efter en halvtimme eller så :-)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]