Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla volvovänner.
Som rubriken lyder, mitt instrumentpanel slocknar så fort jag startar motorn när det är kallt . Volvo S80, sedan 200 HK, år 2002.
Så här blir det:
Sätter i nyckeln och vrider till "stand by", då lyser panelen.
Startar motorn, då slockar instrumentpanelen. All ytterbelysning och mittpanelen (radio osv) fungerar. Efter en stunds körning och om jag har värmen på så börjar instrumentpanelen med alla mätare funka igen INTERMITTENT, alltså kommer o går.
Har kollat säkringarna och alla verkar hela, vad kan det vara för nåt, glapp nånstans? men vad har värmen med saken att göra. Nån som känner igen detta problem eller bara har nån teori? Tack på förhand.
/ Mörkeråkaren
Japp, läste att DIM-lödningsrna behöver göras, de flesta verkar skicka iväg skiten till Karlstad eller Göteborg har jag läst. Jag tänker faktiskt göra ett försök själv, har ju lödpenna och ont om pengar. Det räcker för mig om den funkar tillfälligt när jag ska besikta så fusklagning duger ;-) Är det nån som har länk eller instruktioner på var den sitter, har koll på att man ska ha loss hela kombiinstrumentet efter att ha kopplat loss batteriet, men sen då. Nån som har gjort det själv som kan ge lite tips på hur man fixar DIMen?
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]