Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mekke123
Bilen gick och köra om man laddade batteriet en gång i veckan och drog ur minus polen varje varje slut destination. Kände att jag behövde lära mig och försöka kolla varför bilen tjuv drar. Har gjort en felsökning genom att mätta från batterit och dra ut och sätta in säkringar. Bilen drog 5,3 innan vi tog bort tre lamp säkringar som går till handskfack, dörr tak lampa. Efter dom säkringarna så drar bilen 0,36 i ström. Efter vi gjorde den felsökningen så har nästan allt i bilen dött. Det ända som fungerar är att köra bilen på halvgas samt fungerar radion och två andra knappar till väster om ratten lyser. Mätarhus, belysning ut och klimat anläggningen är död.
Volvo S80. År 2000
PAH476
Kan inte jätte mycket om bilar så har kollat på youtube och googlat mig fram. Men behöver hjälp och hoppas ni vet något.
Om din -00 är något alls lik min -01 så gillar den verkligen inte om man drar säkringar hur som helst! Den har förmodligen ett dussin felkoder registrerade, och de flesta moduler lägger antingen av eller hamnar i "limp mode" - det är därför den går på halvgas.

Koppla bort batteriet i några minuter och se om det rättar till sig, om det fortfarande är problem efter det så är risken du haft otur och någon modul har tappat konfigurationen, och då är det bara åka in på Volvo för en omprogrammering...

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]