Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andyman2
Har en V70 -05 med elektrisk stol på förarplatsen.
Finns det ngra trix som man skall göra för att stolen skall ställas in vi upplåsning?
Jag gör så här:
Säller in stolen
trycke mem + en minnesknapp
detta skäll väl räcka?
När jag sedan uppnar bilen med fjärren händer.....ingenting!
Användarvisningsbild
av Loner
Rätta mig om jag har fel, men det finns väl 2 olika varioanter med minne,
en som bara har minnesknappar och en som minns vilken nyckel som hade vilken inställning?

Du kanske bara har den enklare varianten?

/L
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Ta kontakt med en service kille vid en volvo handlare så får du garanterat hjälp ,det är lite mjukvaruladdning som krävs! :evil:
av Andyman2
XC70-D5 skrev:Ta kontakt med en service kille vid en volvo handlare så får du garanterat hjälp ,det är lite mjukvaruladdning som krävs! :evil:
Är detta något som är dyrt?
av Frigge
Andyman2 skrev:
XC70-D5 skrev:Ta kontakt med en service kille vid en volvo handlare så får du garanterat hjälp ,det är lite mjukvaruladdning som krävs! :evil:
Är detta något som är dyrt?

Det krävs ingen mjukvarunerladdning för att programera minnet till stolen :roll:
Läs i Instruktionsboken hur man gör !
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Jag fick betala!!! uppgradering a`300kr sedan fungerade det! det är inte alla som har den senaste mjukvaran i bilarna,Även diesel värmaren fungerar nu vid dygns byte! :evil:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Trodde min bil hade problem med minnet på stolen och/eller nycklarna(stilettnyckel) tills dess att jag läste manualen ordentligt, nu fungerar det :roll:
av Andyman2
Mattias_F skrev:Trodde min bil hade problem med minnet på stolen och/eller nycklarna(stilettnyckel) tills dess att jag läste manualen ordentligt, nu fungerar det :roll:
Oki, vad gör jag för fel?
1 Ställer nyckeln på II
2 Ställer in stolen
3 Håller inne mem samtidigt som jag trycker på en minnesknapp

Enligt MIN tolkning av manualen skall detta räcka....eller?
av Frigge
Andyman2 skrev:
Mattias_F skrev:Trodde min bil hade problem med minnet på stolen och/eller nycklarna(stilettnyckel) tills dess att jag läste manualen ordentligt, nu fungerar det :roll:
Oki, vad gör jag för fel?
1 Ställer nyckeln på II
2 Ställer in stolen
3 Håller inne mem samtidigt som jag trycker på en minnesknapp

Enligt MIN tolkning av manualen skall detta räcka....eller?
Står det inte att du efter memoreringen ska låsa bilen med den fjärrkontrollen du vill ha på den platsen oxå ?
Användarvisningsbild
av Harald
På min 2005 V70 fungerte ikke minnet til elstolen som det var beskrevet i håndboken.

Jeg klarte å lagre instillingene i minneposisjonene, men minnet mot hver nøkkel ble ikke lagret når bilen var låst i mere enn 3-4 minutter.

I følge mitt verksted var dette et kjent problem og det ble fixet med en sw-oppgradering (garanti selvfølgelig).
start o stop

Går det att stänga av start o stop

Eller det kanske är led, osäker!

Justera dimljus V90-18

Hej, Fick nedslag på besiktningen att v&aum[…]

Välkommen ut i trafiken

Lätt att se fel, är ju ingen skillnad f&[…]