- tor 19 dec 2019, 17:36
Tjena!
Är det någon av er som gjort en konvertering av en V70n till XC70 eller vet någon info kring detta?
Jag gillar verkligen utseendet på xc70 mer än v70, och då tänker nog dom flesta, köp en xc70 då!
Men!
Jag vill varken ha turbo eller AWD ! Då jag inte drar någon nytta alls av dessa och AWD systemen verkar ju ganska komplexa och dåliga på dom tidiga modellerna, och det finns inga XC70 utan turbo samt AWD.
Då det finns begagnade delar från dessa bilar i överflöd så är det ganska lätt att komma över allt man behöver ( Ja det är iallafall vad jag tror än sålänge )
Det funderat lite på än sålänge är följande som behöver ändras:
Utseende:
-Fram och bakkjol
-Sidoklolar ( plast både på och under dörrarna )
-Skärmar fram med plast
-Modda bakskärmar för montering av plasten
-Takrails
-Grill
-Backspeglar
-Dimljus
-Baklucka om det känns viktigt med "Cross Country" loggan längst ner
Drivlina och fjädring:
-Länkarmar fram XC
-Drivaxlar fram XC? Eller original V70 om dom räcker?
-Fjädrar/stötdämpare XC
-Hel bakvagn från XC exklusive AWD komponenter
( Vissa delar som spindeln bak är samma som V70 men nästan allt annat är annorlunda, det ser även ut att vara plugnplay mot chassit)
Det är så långt jag har kommit i mina tankar, Om någon vet mer om styrservo, bränsletank eller avgassystem kan tänkas passa så vore det guld värt!
Tror inte det ska vara några problem med besiktningen men ska höra efter på lite olika ställen för att få en helhetsbild, dom tidiga "V70XC" heter faktiskt bara V70 i typbeteckningen.
Blast me with information !!
/W
Är det någon av er som gjort en konvertering av en V70n till XC70 eller vet någon info kring detta?
Jag gillar verkligen utseendet på xc70 mer än v70, och då tänker nog dom flesta, köp en xc70 då!
Men!
Jag vill varken ha turbo eller AWD ! Då jag inte drar någon nytta alls av dessa och AWD systemen verkar ju ganska komplexa och dåliga på dom tidiga modellerna, och det finns inga XC70 utan turbo samt AWD.
Då det finns begagnade delar från dessa bilar i överflöd så är det ganska lätt att komma över allt man behöver ( Ja det är iallafall vad jag tror än sålänge )
Det funderat lite på än sålänge är följande som behöver ändras:
Utseende:
-Fram och bakkjol
-Sidoklolar ( plast både på och under dörrarna )
-Skärmar fram med plast
-Modda bakskärmar för montering av plasten
-Takrails
-Grill
-Backspeglar
-Dimljus
-Baklucka om det känns viktigt med "Cross Country" loggan längst ner
Drivlina och fjädring:
-Länkarmar fram XC
-Drivaxlar fram XC? Eller original V70 om dom räcker?
-Fjädrar/stötdämpare XC
-Hel bakvagn från XC exklusive AWD komponenter
( Vissa delar som spindeln bak är samma som V70 men nästan allt annat är annorlunda, det ser även ut att vara plugnplay mot chassit)
Det är så långt jag har kommit i mina tankar, Om någon vet mer om styrservo, bränsletank eller avgassystem kan tänkas passa så vore det guld värt!
Tror inte det ska vara några problem med besiktningen men ska höra efter på lite olika ställen för att få en helhetsbild, dom tidiga "V70XC" heter faktiskt bara V70 i typbeteckningen.
Blast me with information !!
/W
- By Solomon