Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JT
s60 -02

Nu har efter 8000 mil stolsvärmen bränt hål på sittdynan på förarstolen.

Vad kan en begagnad stol kosta?? Beige komfort stol, ej halvskinn eller helskin, ej elektrisk.
Passar V70N stol??

Vad kan det kosta att klä om sittdynan?
MVH Jan
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Va???

Har stolsvärmen bränt hål på sittdynan? :shock:
av JT
Ja, antagligen en kortslutning i värmeslingan.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Okej...

Kolla på http://www.bildelsbasen.se så hittar du med all säkerhet en sjysst stol till ett lågt pris.
Kolla bara kvaliten innan du köper den!
av JT
Fanns ingen stol, letade precis.
Användarvisningsbild
av CarMan
du ska inte byta stol, det är ju skit dyrt.
köp ny värmesits & ny sitsklädsel.
av JT
Vad kan det kosta, funderar på om det kan gå på brandförsäkringen, det är 1200 i självrisk.
av Marbas
JT skrev:Vad kan det kosta, funderar på om det kan gå på brandförsäkringen, det är 1200 i självrisk.
Samma grej hände min bil, betalade dock bara för själva klädseln (resten på "begagnat garanti"). Klädseln ("halvläder") kostade 2200:- har jag för mig. Sen tillkommer arbete (om du inte gör det själv).
av JT
Har ju ingen sådan garanti, har mailat bildeve i HBG där jag köpte den förra året, men jag tror inte att dem fixar det med goodwill, har ju konsumentköplagen också, men jag har mailat Bilia i Malmö om det går att ta det på brandförsäkringen, annars vet i tusan hur jag ska fixa det.

Var fick du klädseln ifrån??

2-fas laddning kom först på årsm[…]

S40 1.8f ac problem

Hoppas han vet vad han gör. Systemet fylls me[…]

Börja med att ta loss vakuumslangen (den klen[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Jodå. Titta mellan skyltarna om förbjud[…]