Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av martinamp
Har en volvo s60 med beige halvskinn,undrar nu hur man ska göra rent textilen som nu börjar bli lite smutsig,kan det funka med nån ånga typ steamer,finns ju för 800 spänn på tvshop,nån som har provat det eller har någon annan ide,har redan provat med skummtvätt.Tacksam för svar.
av ljungström
Brukar lämna sånt till en rekondfirma. Om du inpregnerar klädseln efteråt så håller den sig fräsch längre.

Skumtvätt är värdelöst.
av Ugbugg
Annars har Volvo rengöringsset både för tyg och skinn. Kan köpas på bl.a. Bilia.
av Addekarlsson
Volvos rengöringskit för läder har jag bara goda erfarenheter av.
Inte i egen bil (ännu), men en bekant använde det i sin bil med beige halvskinn.
Jag ska köpa en förpackning fram på vårkanten och ta hand om inredningen i min 960.

Mvh/ Adde
av Billy
ljungström skrev:Brukar lämna sånt till en rekondfirma. Om du inpregnerar klädseln efteråt så håller den sig fräsch längre.

Skumtvätt är värdelöst.
Hur mycket brukar en total rekonditionering av interiören kosta?
av Alminjo
finns det nått sätt att fixa beige skinnklädsel som blivit repad så att färgen gått bort, inga djupa repor utan mer "färgsläpp" ?
av Ugbugg
Billy skrev:
ljungström skrev:Brukar lämna sånt till en rekondfirma. Om du inpregnerar klädseln efteråt så håller den sig fräsch längre.

Skumtvätt är värdelöst.
Hur mycket brukar en total rekonditionering av interiören kosta?
Betalade 2500 kr för en total rekonditionering hos Ditec i Sisjön (Göteborg) för 1,5 år sen
Användarvisningsbild
av Brezzz
martinamp skrev:kan det funka med nån ånga typ steamer,finns ju för 800 spänn på tvshop,nån som har provat det eller har någon annan ide,har redan provat med skummtvätt.Tacksam för svar.
Köpte steam shark eller vad den nu hette, på tv-shop.
Prövade nästan alla rengörningstips med denna, som dom visade i reklamen och det visade sej vara skit.
Köp hellre öl för dom pengarna.
Min ångmaskin ligger längst ner i skrubben numera.
av Hamster
Undrar om det inte funka bättre med mattvättmaskin? Jag har för mig det finns en mindre munstycker med som man kan använda till att tvätta soffa med. Tänkte på mattor som är så skittit kan blir ren av den maskinen, varför ska inte kunna blir ren på bilklädsen även mattor i bilen kanske. I och med den spruta ut en tvättlösning på mattor för att lösa upp smutsen sen suger upp den. Det är en form av kemtvätt. Maskinen brukar man kunna hyra den på mattaffären eller på företag som bruka hyra ut maskiner till golvslipning mm.

Går inte som en dans detta. Har fastnat i at[…]

Uppdatering! Kom mig för att byta batteri ida[…]

Blond läder eller ej

@apersson850 , Ja man kan ju missköta allt. […]

Då kunde väl dom väl släppa d[…]