Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har eventuellt en V70 -05 på 13000 mil på gång. Bilen är uttagen i april 2005 och har korrekt servicehistorik. Tyvärr anger bilen "motorsystem service erfordras". Omfattas denna bilen fortfarande av nybilsgarantin, åldersgränsen är ju inte uppnådd men den har ju rullat relativt långt.
av Moody
precis, nybilsgarantin har ingen milbegränsning
av Daddan
Jobbigt för volvo om en bil går som taxi då. Kolla med handlare först så du vet! Jag menar en taxi kommer lätt upp i växellådsbytemil snabbt.
Användarvisningsbild
av Jensen
Taxibilarna har speciella garantier som inte är riktigt som för en
"vanlig" kund.
av CANBus
jo, jag tror Taxi har sk. drivline garantier en viss tid, men inte att förväxlas med milbegränsningen som diskuteras.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kolla HUR bilen har brukats innan du köper den.

Det brukar alltid finnas finstilt att garantin inte gäller vid tex yrkesmässigt användande som tex Taxi, körskola, ambulans, vid tävling eller vid ombyggnad osv.
av ljungström
Bilen har (som "alla" V70) rullat som förmånsbil.

Får hem den i veckan, en Barentsblå 170-hästare med Businesspaket, krok och v-hjul på lättmetallfälgar. Tyvärr klädseln "Sand", inte den allra ljusaste, men ändå känsligare än mörkgrå.
Användarvisningsbild
av CarMan
spalar ingen roll om bilan går långt. nybilskagantin gäller ju ändå inte förslitningsdetaljer (om dom nu inte slits för tidigt)
av ljungström
Någon typisk orsak till det aktuella felmeddelandet (motorsystem service erfodras)?
Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]

OBD P0121

Kan det vara så enkelt att det gamla spj&aum[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]