Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matand12
Funderat på att min s80,T6:a är så slö vid varv upp till 4000 - sen sticker den otroligt bra.

Är det normalt att T6 (272hk) måste upp i höga varv för att man skall tycka att den rör på sig?
av Frigge
matand12 skrev:Funderat på att min s80,T6:a är så slö vid varv upp till 4000 - sen sticker den otroligt bra.

Är det normalt att T6 (272hk) måste upp i höga varv för att man skall tycka att den rör på sig?
Ja, det är min erfarenhet oxå.
Sen är frågan om man inte luras av
att den är så pass tyst, tittar man på hastighetsmätaren
rör det ju på sig :wink:
Användarvisningsbild
av elmuppo
Precis så uppförde sig min T6:a oxå.
Sen upgraderades mjukvaran, och började tanka V-power.

Nu jävlar drar den som en besatt.
av zenobia
branx skrev:Precis så uppförde sig min T6:a oxå.

Ok, vad heter programvaran man skall uppgradera? Det finns ju en och annan box på T6:an

Tillägg:
Någon som har artnr för en total uppgradering av en T6:a årsmodell -99. Skall in på 18.000 mila service snart, kan ju vara intressant att se vad dom skall ha för denna uppgradering i samband med servicen.
av Frigge
zenobia skrev:

Ok, vad heter programvaran man skall uppgradera? Det finns ju en och annan box på T6:an

Tillägg:
Någon som har artnr för en total uppgradering av en T6:a årsmodell -99. Skall in på 18.000 mila service snart, kan ju vara intressant att se vad dom skall ha för denna uppgradering i samband med servicen.
ECM och ETM är dom som bör uppgraderas, dessa ingår ju dock i en Total så gör en sådan. Kan inte art nr:et men det spelar ju ingen roll då verkstan tar fram det om du begär Totaluppgradering. Vet att priserna på Uppgraderinga har ökat markant sen en vecka tillbaka.
Användarvisningsbild
av Cimmen
Frigge skrev:
zenobia skrev:

Tillägg:
ECM och ETM är dom som bör uppgraderas, dessa ingår ju dock i en Total så gör en sådan. Kan inte art nr:et men det spelar ju ingen roll då verkstan tar fram det om du begär Totaluppgradering. Vet att priserna på Uppgraderinga har ökat markant sen en vecka tillbaka.
Prishöjningen på mjukvaran gäller det även V70 och hur mucket har det höjts?!?
av Frigge
Cimmen skrev:
Prishöjningen på mjukvaran gäller det även V70 och hur mucket har det höjts?!?

ALLA Uppgraderingar har prishöjts.
Vissa från 65 öre till 135 kr
av buuyuu
Om jag förstått det rätt, kan det vara bra att vänta med en Total CAN tills det blivit lite varmare ute. Så att kalibreringen blir rätt. När det är kallt så "chokas" det liksom.
Användarvisningsbild
av elmuppo
buuyuu skrev:Om jag förstått det rätt, kan det vara bra att vänta med en Total CAN tills det blivit lite varmare ute. Så att kalibreringen blir rätt. När det är kallt så "chokas" det liksom.
Nu hänger jag inte med. Förklara:)
av buuyuu
branx skrev:
buuyuu skrev:Om jag förstått det rätt, kan det vara bra att vänta med en Total CAN tills det blivit lite varmare ute. Så att kalibreringen blir rätt. När det är kallt så "chokas" det liksom.
Nu hänger jag inte med. Förklara:)
Det var något jag läste här på forumet. Nånting med adapteringen iom. det är kallt och när det är kallt ute så drar bilen mer soppa. Tyvärr hittar jag inte inlägget just nu. Så jag öppnade väl munnen för tidigt igen... :lol:
Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]

OBD P0121

Kan det vara så enkelt att det gamla spj&aum[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&o[…]