Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bsba
När började man med den stora klumpen till startnyckel?
Har för mig att det var 2003 eller 2004. Skulle vilja köpa en utan denna då jag tycker att den är i vägen för mina (långa) ben.
av Marbas
bsba skrev:När började man med den stora klumpen till startnyckel?
Har för mig att det var 2003 eller 2004. Skulle vilja köpa en utan denna då jag tycker att den är i vägen för mina (långa) ben.
Tror stilett nyckeln kom iom MY04, dvs 2003.

Men du säger alltså att du ska välja årsmodell pga vilken nyckel som följer med?

Vet inte hur lång du är, men för min del är nyckeln inte i vägen.
Användarvisningsbild
av CarMan
du kan ju köpa den andra nyckeln i efterhand om du nu hittar en bil med "fel" nyckel
av bsba
Provade en ny Volvo häromdagen och störde mig på nyckeln, men det kanske är en vanesak. Är 1,93 med långa ben.
av OrsonGbg
Jag är lika lång som dig men inte smeker jag nyckeln med mitt knä inte :wink:

Testa att ändra stolen eller något sånt. Stilletnyckeln är ju mycket tuffare 8)
Användarvisningsbild
av elmuppo
OrsonGbg skrev:Jag är lika lång som dig men inte smeker jag nyckeln med mitt knä inte :wink:

Testa att ändra stolen eller något sånt. Stilletnyckeln är ju mycket tuffare 8)
jag måste ju säga.. jag gillar inte Stilletnyckeln.

jag känner mig som en utvecklingsstörd när jag ska
starta bilen med den... hel handsgrepp!

Då gillar jag nya S80 bättre, ett kort i fickan så är det bara
att köra.
av Daddan
Du som känner dig muppig med stilettnyckeln:
I nya Passat stoppar man in hela djäkla klumpen i ett hål. Sen trycker man in nyckeln lite längre för att starta. Hur kul var det när jag snackade i mobilen och ködre på typ 6:an i en rondell, jag fick kärringstopp! HUR skulle jag nu starta fanskapet? Jo, Man fick DRA UT klumpnyckeln innan man kunde starta, det gick inte att bara trycka in igen. Sen snurrade tanken, bara man inte behöver hålla på bromsen som när man står still, men det behövdes som tur var inte...

Nya S80 låter som en taxi förresten, jag har ett kort i fickan och så kör vi...
av OrsonGbg
Fel handgrepp? Ta nyckeln mellan tummen och pekfinger och starta bara ju :D
Användarvisningsbild
av G-kraft
Har för mig att stilett nyckeln kostar ca 2500:- på volvo/ Malmö.....
Användarvisningsbild
av Cimmen
bsba skrev:Provade en ny Volvo häromdagen och störde mig på nyckeln, men det kanske är en vanesak. Är 1,93 med långa ben.
Jag är 1,97 och har inga problem med nyckeln. Visst man störde sig första turen men sen så tänker man inte på den längre. Vanesak alltså. Jag har aldrig lyckats stöta emot den.
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]