Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Passar det att använda ett luftfilter till s80 i en s60? Det är lite större men verkar som att det går att "tvinga" i det på s60? Anledningen till att jag frågar är att jag fick med ett sportluftfilter till s80 när jag köpte en KCR box och är lite sugen på att skicka i det i min s60
av jbl
Det borde vara samma om det är till ett likadant motor alternativ. Men det kanske kan skilja mellan årsmodell. Jag skulle inte tvinga i nåt för då är det risk för att det går sönder. Antingen filtret eller plasten till boxen.

Leta regnr och kolla med mekonomen.
Användarvisningsbild
av CarMan
jbl skrev:Det borde vara samma om det är till ett likadant motor alternativ. Men det kanske kan skilja mellan årsmodell. Jag skulle inte tvinga i nåt för då är det risk för att det går sönder. Antingen filtret eller plasten till boxen.

Leta regnr och kolla med mekonomen.
det är itne samma o det har inte med motorerna o göra utan att det är olika luftrenare på S60 & s80
Användarvisningsbild
av Statsminister
Båda bilarna i detta fallet har D5an på 163 hk. Såg nu att filtret är några mm större, men väldigt tjock och mjuk gummikant så det verkar inte vara några problem att skicka i det!
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]