- tis 30 jan 2007, 20:21
#84951
Jag har suttit och tittat på dessa bilar länge . Letat efter den perfekta bilen för just mig.
Nu när jag äntligen hittat en bil som har all den utrustning jag vill ha, rätt färg osv så får jag reda på att bilen är USA-import. Bilen är en XC90 2,5t 7-sits 2004 års modell 6300 mil. När jag pratar med säljaren så säger han att det finns papper som bevisar att milen stämmer ifrån Volvo i Sverige. Hur mycket kan man lita på detta, att bilen inte är skruvad ändå?
Sen fanns det ingen service bok eller nycklar när han fick bilen, så det har han lagt dit själv, bilen är servad och stämplad direkt när den kom till Sverige, då hade den gått 4000 svenska mil. Kan det vara värt att göra ett test på bilen, där dom kollar om bilen är mer sliten än vad den skulle vara?
Men sen får jag bilen för 35.000 kr under vad en liknande sv-såld bil hadde gått på.
Vad hade ni gjort i detta läge, råd, tips?
Mvh,
Alex
Nu när jag äntligen hittat en bil som har all den utrustning jag vill ha, rätt färg osv så får jag reda på att bilen är USA-import. Bilen är en XC90 2,5t 7-sits 2004 års modell 6300 mil. När jag pratar med säljaren så säger han att det finns papper som bevisar att milen stämmer ifrån Volvo i Sverige. Hur mycket kan man lita på detta, att bilen inte är skruvad ändå?
Sen fanns det ingen service bok eller nycklar när han fick bilen, så det har han lagt dit själv, bilen är servad och stämplad direkt när den kom till Sverige, då hade den gått 4000 svenska mil. Kan det vara värt att göra ett test på bilen, där dom kollar om bilen är mer sliten än vad den skulle vara?
Men sen får jag bilen för 35.000 kr under vad en liknande sv-såld bil hadde gått på.
Vad hade ni gjort i detta läge, råd, tips?
Mvh,
Alex