Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cimmen
Har två frågor om nya V70 classic.

1. Jag har sett en bild på en classic med rails i aluminium (jo jag vet att alla rails är i alu men jag tänker på färgen), alltså silver... Själva fästerna var svarta men "rören" emellan var sillver. Har jag sett fel eller finns det?!? Om det finns passar det till en -04:a??

2. På den nya classic modellen så finns funktionen "3 blink" till blinkersen. Kan man få det till en -04:a. Borde ju bara vara en mjukvara...???

/Kim
av CANBus
på 1 svarar jag JA dom passar om du tar hela railsen med fästen.
på 2 svarar jag NEJ det går inte.
av Moody
Cimmen skrev:
På den nya classic modellen så finns funktionen "3 blink" till blinkersen. Kan man få det till en -04:a. Borde ju bara vara en mjukvara...???

/Kim
3-blink-featuren har inget speciellt med Classic att göra, finns på alla V70 av modellår 07
Användarvisningsbild
av Cimmen
Moody skrev:
Cimmen skrev:
På den nya classic modellen så finns funktionen "3 blink" till blinkersen. Kan man få det till en -04:a. Borde ju bara vara en mjukvara...???

/Kim
3-blink-featuren har inget speciellt med Classic att göra, finns på alla V70 av modellår 07
Men det är altså mer än bara mjukvara??
Användarvisningsbild
av Cimmen
CANBus skrev:på 1 svarar jag JA dom passar om du tar hela railsen med fästen.
på 2 svarar jag NEJ det går inte.
1:Kostnad??
2:Varför inte???
av CANBus
1. ca 4000 kr för 2 st komplett.
2. det har med din bils konfiguration att göra, och dels så har du en för gammal bil, denna "treblinka" kom inför årsmod 07, har jag för mig.
och så dels så har du således oxå ett gammalt nät i bilen, det byttes 05- rätt radikalt.
du kan inte ladda ned mjukvara för denna sak.
av lirsa
Jag har en summun-utrustad bil 07, så det rä som sagts tidiagre in feature för enbart classic. Det går visst att köpa dessa sidospeglar med blinkers, men de kostar en bra slant... Kolla V70 tillbehörskatalog på volvocars.se.
av CANBus
det spelar mindre roll vad du har för speglar, där sitter inte den här funktionen vi pratar om.
utan den sitter säkerligen i SWM och CEM.
av lirsa
Jo givetvis. Men har mycket svårt att tro att du kan köpa speglarna men inte mjukvaran...
av Daddan
Tre-blinken är en halvbra uppfinning. Testa att tacka efter omkörning, folk tror man druckit! Annars funkar det helt ok. Jag har inte detta dagligen utan det är företagets Passater som har funktionen. Inget jag skulle ödsla en krona extra på i alla fall...
Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

problem med bränslepump v70 awd

Någon som fick någon ordning på […]