OrsonGbg skrev:Bra då vet jag det :)
En annan sak, det här 4C-systemet. Hur bra fungerar det egentligen? Ifall man ställer det i advanced ligger då bilen som en gokart?
Hört lite olika om hur bra det egentligen är så jag skulle vilja ha era synpunkter.
Fick byta båda framdämparna vid 7000 - lite surt då man förväntar sig mer livslängd av ett premiumdämparsystem. Bara materialet kostar c:a 10 kkr. => Kontrollera oljeläckage från dämpare, eller låt någon som kan testa göra det innan beg. köp.
I övrigt gillar jag Four-C - i början hattade man mellan Advanced/Sport och Comfort, men nu går den mest i Comfort - dämparna anpassar sig efter körsituationen och förhindrar krängning och nigning bra i alla lägena. Advanced är mest till för bankörning då dämparrörelserna är minimala.
Men väg in fyrkrafset i ekvationen så blir det kul! Speciellt då R bilarna har det unika "Reducerade läget" då hjulen tillåts spinna fritt och AYC (antisladd) systemet taggar ner och låter dig "gå på tvären" så länge ratten pekar i färdriktningen. Riktigt kul att busa på i kurvor, rondeller och andra inspirerande ställen.
Som dragbil går bilen underbart trots tung last... mer morrande "under locket" och ökad förbrukning är det enda man märker.
Tycker även att avggassystemet på R-bilarna ger en "häftigare" upplevelse än original - utan att dåna som 2.0L pizzaräsers kan göra (om ni förstår). Avgasssmällarna är också R-signum... :twisted: