Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gizz
Jag börjar undra om inte bilprovningen har glömt bort mig denna gången. Jag har en 0 som slutsiffra på bilen men jag har ännu inte fått en kallelse till kontroll. Kollade på deras hemsida och såg att de ändrat rutiner med utskick av tider. Men de skulle skicka en lapp med tid 6-10 veckor innan det var dags. Jag har ju typ bara 5 veckor kvar innan körförbud.

Är det någon mer som varit med om detta fenomen? Jag tycker att det är lite märkligt att de inte hört av sig.

Hade dessutom inte hört talas om att lappen skulle komma senare än vanligt.
Användarvisningsbild
av greeeken
hur gammal är bilen?
Användarvisningsbild
av Gizz
Visst är det så att jag köpt bilen under senaste året. Närmare bestämt i slutet av augusti. Men det borde väl gå ut en kallelse iaf.

Bilen är en S80-00. Jag mailade som i går, får se vad de har att säga.
av Perris
Logga in på Bilprovningen.se så ser du direkt när din period är. Det är väldigt lätt att boka tid på den hemsidan.
av Daddan
Oavsett påminnelse eller ej har du februari ut på dig att besiktiga, eftersom du köpte bilen i augusti hann det säkert inte registreras i tid för att få en sådan, det är inte långt mellan augusti och oktober... Skynda att boka, det kan vara svårt i mindre orter att få tid snabbt.
Användarvisningsbild
av Gizz
Sådär då har man varit och besiktat pärlan. :) Fick skaffa tid själv efter att jag inte fått någon tilldelad men fick en snabbt så det var ju inte någon fara.

Givetvis gick det bra fattas ju bara annat. ;)
Däremot fick jag pröjsa för en registreringsbesiktning vilket jag inte visste var nödvändigt. Bilen har tidigare haft dubbelkommando som när jag köpte bilen var bortplockat. Men i reg.beviset fanns det med.

Nu fick jag inte ha kvar det i beviset utan att ha dubbelkommando så jag fick vackert betala för att få det bortplockat ifrån beviset. 380:- fattigare men med en godkänd bil åkte man därifrån. Har mailat säljaren till bilen och frågat varför dom inte fixat med detta när de plockade bort kommandot. Får se om jag får något svar.
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]