Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av formsvackan
Jag har för avsikt att köpa en -05 S60 140hk 2300 mil. Kan jag utan problem vässa denna till 188hk med BSR prylar? Egentligen är det vridet jag vill åt.
Användarvisningsbild
av camaro69
Varför inte slå till på en turbo med några fler mil på mätaren, och ungefär samma pengar?

Jag lovar, du kommer inte att ångra dig.

:D
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Exakt, tror du kommer bli besviken om du köper dig en 140hk och sen provar nån bekants bil med en lättryckare på.

Det är en otroligt stor skillnad på en 140hk och en 2,5T med 210hk (RO)

Självklart är det lite mer pengar, men du lär bli mer nöjd för de pengarna du lägger till :lol:

BSR`s PPC-dosa funkar om du vill vässa den lite.
Kika in på deras hemsida, där kan du få översikt på vridet m.m
Men antar du redan gjort det :roll:
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag har testat det på en 140 hästar.
Visst blir det skillnad.
Men jag håller med dom andra, köp en turbo direkt istället
Användarvisningsbild
av Bänktsson
För fart och flärd - Satsa på turbo!

Du får en maskin som redan från Volvo-fabrik
är anpassad för högre effekter.
av matzen10
Jag tror oxå att du ska satsa på en turbomatat version direkt. Men sen kanske det förhåller sig så att du (av någon anledning) bara kan välja just den modellen?

M V H
---> Matz
av formsvackan
Tack för alla era tips om turbons förträfflighet. Dessvärre, eller kanske tack och lov har jag inte behov av "höfläkten" längre då åldersventilen tyvärr begränsat gasgladheten betydligt hos gubben. Jag bara undrar om PPC:n är problemfri och värd att lägga slantarna på istället för en 170hk.
Användarvisningsbild
av camaro69
Formsvackan, kom ur formsvackan, och bli som en ung levnadsglad pojkspoling igen.

Turbo handlar inte om att vara gasglad. Jag tror att de flesta på detta forum är bilintresserade herrar i varierande ålder.

Trafiksäkerhet är A och O.

Man är inte äldre än man gör sig.

Lite körglädje och kul ska man väl ha innan det är dags att åka bårvagn.

Livet är för kort, för att ha tråkigt.

av formsvackan
Åker Firebird cab -69 under den gröna vintern, så glädjebehovet uppfylls mer än väl, både vad gäller åka och skruva :-) Jag vill ha en trygg "lagom" vardagsbil och har fastnat för S60:n som passar mig bra, tror jag. Har hittat en 140hk "pärla" och undrar bara litet försynt om det är OK att kosta på PPC:n.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vill du ha en bil som går bra (ingen racer, uten bara går väli motor) så köp en lät trycks turbo.
men tycker du att en 140 hk duger, så köp det o strunta i att trima upp den till 170.

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]