Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
Jag går lite i bilbytartankar och skulle vilja ha lite hjälp att värdera min bil. Det är en S60 AWD från -02 som snart slår om till 11000 mil. Jag är den tredje brukaren. Bilen är utan att överdriva i väldigt fint skick, alla orginaldelar finns kvar och följer med, d.v.s. bromsar, bakljus, front etc. Givetvis finns fullständigt ifylld servicebok. Vinkelväxeln byttes för ganska precis ett år sen på maskinskadegarantin. Vad kan man tänkas få för denna pärla vid privatförsäljning?

*Geartronic
*Glaslucka
*Bi-xenon
*Elinfällbara speglar (04'a modell)
*Bakljus från -05
*Torkarmar/blad från -05 (Flatblade)
*R-Front
*R-Vinge
*R-Bromsar/Stålomspunna bromsslangar
*19" Pegasusreplika sommarhjul, köpta nya -06
*17" Original Pegasus med sprillans nya Gislaved Nordfrost 5
*RTI/TV
*HU-803 Premium Sound, 13 Högtalare
*iPod adapter
*Mörkt Halvskinn med mesh paneler
*Nya tygmattor
*Fast drag (monterat 05)
*Full Servicebok
*Nivåreglering (dämparna bytta på garanti vid 8000 mil)
av Frigge
Mikael G skrev:Jag går lite i bilbytartankar och skulle vilja ha lite hjälp att värdera min bil. Det är en S60 AWD från -02 som snart slår om till 11000 mil. Jag är den tredje brukaren. Bilen är utan att överdriva i väldigt fint skick, alla orginaldelar finns kvar och följer med, d.v.s. bromsar, bakljus, front etc. Givetvis finns fullständigt ifylld servicebok. Vinkelväxeln byttes för ganska precis ett år sen på maskinskadegarantin. Vad kan man tänkas få för denna pärla vid privatförsäljning?

*Geartronic
*Glaslucka
*Bi-xenon
*Elinfällbara speglar (04'a modell)
*Bakljus från -05
*Torkarmar/blad från -05 (Flatblade)
*R-Front
*R-Vinge
*R-Bromsar/Stålomspunna bromsslangar
*19" Pegasusreplika sommarhjul, köpta nya -06
*17" Original Pegasus med sprillans nya Gislaved Nordfrost 5
*RTI/TV
*HU-803 Premium Sound, 13 Högtalare
*iPod adapter
*Mörkt Halvskinn med mesh paneler
*Nya tygmattor
*Fast drag (monterat 05)
*Full Servicebok
*Nivåreglering (dämparna bytta på garanti vid 8000 mil)

Kolla på http://www.bilpriser.se

Där får man en ganska bra uppfattning om värdet på bilen.
På sidan du ser vad din bil är värd hittar du även annonser på liknande bilar som du oxå kan jämföra med.
Tyvärr blir inte bilen mer värd för att du kostat på den med R-detaljer osv. Den kan bli det om du hittar en köpare med ditt intresse och personen är beredd att betala för det du gjort, tyvärr är det svårt att hitta sådana köpare. Däremot är den säkert mer lättsåld än en likvärdig S60 som inte är lika mycket påkostad som din.
av Mikael G
Helt klart jag inte kommer få igen vad jag lagt ut, enligt bilprissidan så skulle den vara värld mellan 122'-134'. Men visst borde den väl vara värld lite mer än så? Den absolut billigaste på blocket som är snikutrustad och har gått en bit över 20000 mil vill dom ju ha 125' för.
Användarvisningsbild
av camaro69
Som Frigge skriver.

Din bil är garanterat mer lättsåld. Men att få ut dom där sista tusenlapparna kan vara svårt.
Men man ska inte ha alltför bråttom att sälja. Det gäller att vara lite kall. såvida "lädret" inte är tomt.

Köper hellre en bil som din, än en "snikutrustad", men inte till vilka pengar som helst.

Gå ut lite "högt" och känn av marknaden. Det är väl inte värre än att du får "backa hem" lite i slutändan.

:D
Användarvisningsbild
av Bosa
Precis som Frigge säger gäller det att hitta rätt köpare, om nu värdet ligger på typ 134k så med rätt köpare kan du kanske få ut 140-145k med tanke på modifieringarna men det är som sagt om rätt köpare dyker upp. Tyvärr tror jag att du får räkna med det faktiska värdet på bilen men testa att kasta ut en annons på blocket och sätt ut den för ett högre pris, funkar inte det är det ju bara att sänka priset. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
camaro69 skrev:Som Frigge skriver.

Din bil är garanterat mer lättsåld. Men att få ut dom där sista tusenlapparna kan vara svårt.
Men man ska inte ha alltför bråttom att sälja. Det gäller att vara lite kall. såvida "lädret" inte är tomt.

Köper hellre en bil som din, än en "snikutrustad", men inte till vilka pengar som helst.

Gå ut lite "högt" och känn av marknaden. Det är väl inte värre än att du får "backa hem" lite i slutändan.

Två inlägg med samma budskap. :D
av Frigge
camaro69 skrev:Som Frigge skriver.

Vi med bilintresse skulle ju lätt välja din bil framför dom flesta andra S60 men det gäller att "någon av oss" hittar annonsen och är i köptagen :lol:
Men som tidigare sagts, släng ut en annons o var kall. Kanske din bil har en bättre annonsplats i Motorbörsen :wink:
av Mikael G
Oki, tackar för svaren!

Volvo v70 reglermotorer flera stycken stannat p&ar[…]

Tack för ditt svar. Menar du att skruva loss […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland u[…]

Hejsan! Fick du ordning på detta fel? Har pr[…]