Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spilloljan
Hej jag har köpt en mörkblå S80 -02. Nu skulle jag vilja göra bilen lite mer personlig och lite roligare. Jag har letat men det finns inte mycket tillbehör för att få bilen att se roligare ut. Vitasidomarkeringar har jag planerat in men vad finns det mer? Finns det bara vingar till s60? Den lilla vingen till s60 som är som en list bara skulle en sån passa ens? Jag har hittat en vinge på "Realcar" men jag är tveksam hur snygg den är egentligen? Här är en bild på den från Realcar

Nån med bra tips? :)
av matzen10
spilloljan skrev:Hej jag har köpt en mörkblå S80 -02. Nu skulle jag vilja göra bilen lite mer personlig och lite roligare. Jag har letat men det finns inte mycket tillbehör för att få bilen att se roligare ut. Vitasidomarkeringar har jag planerat in men vad finns det mer? Finns det bara vingar till s60? Den lilla vingen till s60 som är som en list bara skulle en sån passa ens? Jag har hittat en vinge på "Realcar" men jag är tveksam hur snygg den är egentligen? Här är en bild på den från Realcar

Nån med bra tips? :)
Finns lite grejer från Heico om du är sugen. Eller på MKT. Eller på SAM. Om du bara är sugen på lite styling alltså. Trimsatser till motorn finns ju även det. Hade även denna sida i favoriter, från Californien, USA som kanske kan vara intressant?!

M V H
---> Matz
av spilloljan
Ojdå, det fanns ju ändå en del godsaker. Heicos dubbla utblås och deras frontläpp skulle sitta fint. Finns det några svenska återförsäljare måntro?

Sen skulle det ju vara flådigt med kromade dörrhandtag som de nyare modellerna har. Är dessa svåra att knåpa dit? Passar det med låset på förarsidan osv, Nån som provat?

Tackar så mycket Matz för tipsen!!
av matzen10
Handtagen borde inte vara så svåra att byta..Du får nog tips i tråden vad det lider..Finns det ingen tråd som handlar om det redan? Prova att söka och se.

Flådigt (tycker jag) är oxå de kromade backspeglarna..! Kostar ca; 800:- och verkar vara rätt lätta att byta. Vet att det finns några trådar om det här i forumet.
Egentligen finns det väl hur mycket som helst; bara pengarna som sätter gränsen... Har du funderat på belysta instegslister? Snyggt värre! Fast det kostade ca; 4000:- tror jag någon här sa.
Och sedan har vi ju allt komforthöjande till inredningen; Glasögonfodral istället för kurvhandtag (250:-), bord till baksätet med mugghållare (4-500:-), mugghållare i instrumentpanelen (2-300:- OBS! pillergöra!), skyddsmatta att ha över tunneln i baksätet (300:-) osv, osv...
Kör hårt!

M VH
---> Matz
Användarvisningsbild
av A80TD
Jag är inte så hemma på S80, men de nyare baklysena med kromlist tycker jag är snyggare (det tycks ha skett en facelift för några år sedan).
De kanske passar och går att hitta på skroten.
Användarvisningsbild
av Mr H
spilloljan skrev:Ojdå, det fanns ju ändå en del godsaker. Heicos dubbla utblås och deras frontläpp skulle sitta fint. Finns det några svenska återförsäljare måntro?

Sen skulle det ju vara flådigt med kromade dörrhandtag som de nyare modellerna har. Är dessa svåra att knåpa dit? Passar det med låset på förarsidan osv, Nån som provat?

Frontläppen är ingen hel grej som går från sida till sida utan två separata bitar som täcker "det svarta" i nederkanten av fronten. Dessa säljs av SAM. Dom har även ett dubbelsidigt avgassytem men det är dyrt som f-a-n!!
av northernlight
Mr H skrev:
spilloljan skrev:Ojdå, det fanns ju ändå en del godsaker. Heicos dubbla utblås och deras frontläpp skulle sitta fint. Finns det några svenska återförsäljare måntro?

Frontläppen är ingen hel grej som går från sida till sida utan två separata bitar som täcker "det svarta" i nederkanten av fronten. Dessa säljs av SAM. Dom har även ett dubbelsidigt avgassytem men det är dyrt som f-a-n!!
Men jäkligt fräckt... :twisted:
av spilloljan
matzen10 skrev:Prova att söka och se.
Jo det kanske var lite dumt att inte söka först men ska jag vara helt ärlig tycker jag sökfunktionen är väldigt svåranvänd. Kanske jag som är obildad men det är samma plattform på amazonklubbens forum och det är inte jätteenkelt att hitta det man vill ha. Ska försöka bätte i fortsättningen :)

Jo det är klart att det vekar finnas bra mycket lull lull ändå, men det är helt klart mindre utbud än till V70 och S60. Ska ta och kika närmare på bakspeglarna du nämnde, verkar ju ligga rätt till prismässigt. Mugghållare i panelen fram och bord där bak med mugghållare finns redan hehe :)

Okej MR H, så de säljs av SAM också, måste kika bättre på hemsidan. Jo jag hade klurat ut att det inte var en hel bit fram men jag led av ordbrist när jag skrev inlägget och då fick det bli frontläpp, vilket för tankarna ca 20 år bakåt då det fanns R-sportläppar till Amazon, 140 och 240.

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]

Angående 0W-20 olja mot 0W/5W-30/40 olja. […]

När jag hämtade ut min bil 2022 sa s&aum[…]