Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av born52
Köpte i november en packe cd-skivor till navigatorn för 2006,efter olika tester visade det sig att här uppe i norr (Luleå) kunde jag inte minska skalan till mindre än 500m.Vilket inebär att bara stora eller genomfarsleder visades,inga gator eller mindre vägar alltså.Efer en massa j*vla samtal med volvo Göteborg och alla andra ställen erkände dom att hela upplagan 2006 för norra Sverige var det fel på.Nu skall den va spärrad för försäljning tills -07:an kommer ut ca vecka 26.Pengarna fick jag tillbaka pluss lite bonus på bilens 16.000mila servicen :D
av Daddan
Precis som det borde gå till! Fast utan en j-vla massa samtal! Det ska räcka med något eller några. Kundservice kallas det!
av buuyuu
Daddan skrev:Precis som det borde gå till! Fast utan en j-vla massa samtal! Det ska räcka med något eller några. Kundservice kallas det!
Kan bara hålla med. Som kund är man där för att bli av med problemet, inte få nya/fler. Föredömligt.
Användarvisningsbild
av CarMan
vad står det för år & vecka på dina skivor?
deta trode jag bara gälde skivorna som kom våren 05
Användarvisningsbild
av born52
Har ju lämnat igen dom nu, ingen aning vecka osv men de va dom sista som kom ut -06 enligt uppgift.
av uffeason
När släpps den nya editionen då+ Väntar nämligen in en ny XC90 under våren och vill ha senaste kartan...
Användarvisningsbild
av born52
uffeason skrev:När släpps den nya editionen då+ Väntar nämligen in en ny XC90 under våren och vill ha senaste kartan...
Frå -02 bytte dom ut cd-versionen av navigatorn till dvd,cd-packen kommer ut 2 ggr/år, dvd:n kommer bara ut 1ggr/år (tror jag).Vet ej datum
Användarvisningsbild
av CarMan
alla system uppdateras 2ggr/ år. brukar vara runt V20 & V48

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]

Angående 0W-20 olja mot 0W/5W-30/40 olja. […]

När jag hämtade ut min bil 2022 sa s&aum[…]