Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hemgårn
Hej på er.

Nån som vet eller har erfarenhet av att byta stolklädsel på en V70n? Kostnad och allt annat är av värde.

/Hemgårn
Användarvisningsbild
av 58
Hurdå byta klädsel?Menar du ett överdrag eller att klä om stolarna? Jag skulle tro att det är billigare att köpa en ny inredning på skroten än att få stolarna omklädda.
av Hemgårn
Klä om stolarna. ;) Tanken är att få nya grejer i bilen. bort med slitage och annat.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag vet inte vad jag ska svara. det är igentligen inte tekniskt svårt att buta. men kan vara lite pilrigt.
ska du byta allt, eller vara nån sliten del här o där?

ska du göra jobbet själv, är det vara billigast att köpa ny klädsel, inte hela stolar på skroten & då får du ju nya grejor, inte nått nån anan smutsat ner
av Marbas
Jag bytte klädseln till sittdynan på förarstolen (inte ryggen) i samband med reparation av stolsvärmen. Bara klädseln (inte jobbet) kostade 2100:- (en stol).

Sen finns ju aspekten med airbagsen i stolarna, hur påverkar detta bytet (om det påverkar alls).
av abo_johnny
jag kollade på laga.se och där går det och köpa nästan nya stolar. Du kan köpa ngt därifrån och sen senare sälja dina på samma sida.
Användarvisningsbild
av 58
CarMan skrev:jag vet inte vad jag ska svara. det är igentligen inte tekniskt svårt att buta. men kan vara lite pilrigt.
ska du byta allt, eller vara nån sliten del här o där?

ska du göra jobbet själv, är det vara billigast att köpa ny klädsel, inte hela stolar på skroten & då får du ju nya grejor, inte nått nån anan smutsat ner
Det händer väl att nya bilar krockar också? Man kan säkert hitta en felfri inredning på skroten om man letar lite.Allt på skroten är inte sunkigt och skitigt.
av Hemgårn
ok. Skroten, laga.se, vlovobutiken. ;) Först ska jag rekonda bilen och se hur det blir. Synd att den ljusa klädseln ska vara så känslig. Det borde vara något slags fläckskydd i tyget tycker jag ;)
Användarvisningsbild
av cmp67
Skulle man inte kunna impregnera klädseln som man gör med skor och barnoveraller etc? Vad tror ni om det? Någon som gjort det?
B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]