Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Har i samtliga mina tre V70 2004-2005 haft mer eller mindre skrammel från p-biljettshållaren, och den senaste av dem tycker jag låter mest av dem alla. Verkar som den vibrerar mot nånting på insidan och alltså inte mot vindrutan. Finns nåt bra sätt att få tyst på den? Är det svårt att ta bort den helt och hållet?
av NCR
Moody skrev:Har i samtliga mina tre V70 2004-2005 haft mer eller mindre skrammel från p-biljettshållaren, och den senaste av dem tycker jag låter mest av dem alla. Verkar som den vibrerar mot nånting på insidan och alltså inte mot vindrutan. Finns nåt bra sätt att få tyst på den? Är det svårt att ta bort den helt och hållet?
Min förra v70 hade samma problem men det försvann efter ett rejält stenskott, dvs de bytte rutan och ingen ny hållare monterades. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Min vibrerar mot rutan. En p-biljett i mellan så låter det inget, men det är ju inte så värst kul att köra runt med en biljett, så jag föredrar att det skallrar ibland.

/Martin
av S60AWD2.5T
Min blev tyst efter att jag tog en packe hundralappar och satt dit ;-)
av Göranson
Har inte samma problem men kan tänka mig att det kommer då min p-biljetthållare känns betydligt slappare än den i min Saab.
Som sades tidigare i tråden så tror jag att man ska försöka få lite mer "spänn" i den mot rutan ...
av Ugbugg
jag plockade bort min just på grund av skrammlet.

edit: ja just det du frågade om det var svårt att plocka bort den. Näpp, bara rycka loss. Vet inte hur jag ska beskriva... både försiktigt och våldsamt. Typ vippa på den upp och ner snällt, men bestämt.
av Moody
Försökte bocka till den lite så den skulle komma lite längre från rutan och inte skallra mot denna, men efter det tycker jag det skallrar ännu mera, numera från själva fästet i A-stolpen. Jaja...ska försöka få bort den helt o hållet istället.
Användarvisningsbild
av 58
Köp en självhäftande möbeltass i lämplig storlek och sätt på insidan av hållaren så håller den tyst sen!
Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]

Angående 0W-20 olja mot 0W/5W-30/40 olja. […]