Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Har den alltid varit så i din ägo?
När jag köpte min så va säkringen borta Ibak i skuffen. Föra ägaren tyckte troligen det va jobbigt att den hela tiden åkte upp.
av Jonas_latt
ulfs skrev:Säkringen är hel.

Synd. Provat en felsökning? Har du tur så finns det felkod på något. Vet att jag har sett flera med detta fel men tyvärr inte satt in mig i felen då mitt löste sig med en säkring.
av andersuw
Som Jonas säger kan felkodsläsning (med Volvospecifik felkodsläsare) vara en idé.

Sedan en fråga bara för säkerhets skull om något jag är rätt säker på att du redan har koll på: Du vet att du måste trycka på någon av de båda övre knapparna i naviknappsatsen på baksidan av ratten för att skärmen skall komma upp? Den går bara upp automatiskt om navin var påslagen sist du slog av tändningen.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
av ulfs
Det visste jag inte/väl indirekt då jag har provat att trycka på knapparna utan funktion.

Jag har av annan anledning läst av felkoder och det finns ingen felkod om detta.

Det verkar som, enligt vad jag läst, att det är någon motor på skärmen som havererat.
Användarvisningsbild
av SvenB
ulfs skrev:
Det verkar som, enligt vad jag läst, att det är någon motor på skärmen som havererat.
Ska inte det generera i en felkod?
av Jonas_latt
Skärmen går inte upp fast du väljer tv läge heller?

Ska gå trycka på något sätt så man får upp skärmen och info /felkoder eller liknande har glömt hur man gjorde
av andersuw
SvenB skrev:
ulfs skrev:
Ska inte det generera i en felkod?
Det var också min tanke. Men när jag kikar i VIDA ser det inte ut att finnas någon felkod för just fel på skärmen eller dess hiss och elanslutningar.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det