Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RoDge
Har en V70 -05 som gått knappt 1500 mil. Sedan en tid tillbaka så får jag missljud från bakdelen av bilen i gupp men även ibland när man svänger. Någon som har ngn idé? Nybilsgarantin går snart ut så det kanske blir verkstad innan dess?

Flyttade till rätt avdelning, då du har en -05.

Mvh/ Addekarlsson
av S40T4
Om du fortfarande har garanti så lämna in bilen fortast möjligt innan garantin går ut.
av RoDge
ska rensa allt vid reservhjulet så det inte är ngt där men det tror jag inte. har även problem med att backspeglarna hänger sig ibland så att de inte går att fäll in eller ut.. Blir nog Bilia besök :(
av Erkan72
Fick byta dämpare på min-04, 1 var helt slut.
Efter det så var den tyst som musen.
620 kr st på Mekonomen.
Lätt att byta, tänk bara på att du måste ha gans hög höjd på bilen när du byter, dämparen sitter i fjädern & tas ut neråt 30 cm frihöjd är nog ett måste.
Lycka till!
av RoDge
Tid bokad hos Bilia. Förutom detta ska de titta på varför mina elinfällbara backspeglar ibland inte fungerar (hela nedere knappsatsen på mittkonsollen fryser också då).
av RoDge
Bilen är nu inlämnad, fick ut en v70 garantibil... låter lika illa den från bakluckan. Är missljud bak vanligt?
av haxpet
Jag har också haft missljud bak in min V70, även det en -05:a, men det borde vara åtgärdat nu. Varför jag säger borde är för att idag har jag en bilbarnstol som för en hel del ljud eftersom det är en ISOFIX stol och den där vagan som stolen sitter i för ett jäkla ljud när ingen sitter i den. Så jag kan inte höra om missljuden finns kvar.
av RoDge
Hur åtgärdade du det?
Användarvisningsbild
av flyvert
Krängningshämmaren kan ge upphov till missljud, speciellt vid fartgupp.
Har för mig att min verkstad bytte några bussningar och så var det problemet ur världen.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]