Ok, så nu har bilen varit inne på service och jag är mycket nöjd med personalen. Det var mycket tillmötesgående, inte bara ute efter att sälja in reparationer utan förklarade mycket ingående. Det blev en basservicepaket år/2000mil interv 2A.
Det var som bilbesiktningen hade nämnt för mig att krängningshämmarstagen började bli dåliga (Har frågat om detta på forumet). Serviceteknikern sa som det var, jag behövde inte byta dem just nu. Så dåliga var de inte och om jag ville hålla nere kostnaden så trodde han att de skulle hålla flera tusen mil till. Det var mer ett komfortfel. Han fick slänga in gummidistanserna i fjäderkopparna också, det kan inte skada. Nåja, jag är ute efter komfort so what the hell...

Och komfort blev det. Den blev som om den vore ny. Kompisen har en nästan ny S40N ('06) och nu t.o.m. låter hjulupphängning som en ny bil. Har varit ute och kört lite, letat lite dålig väg så man kan känna efter lite. Fantastiskt, jag är förvånad. Trodde inte bilen var så fin i fjädringen, jag var beredd på att den skulle bli som den var när jag köpte den för 1 år sedan. Då tyckte jag den var perfekt, jag hade fel.
Jag har misstänkt att handbromsbackarna varit dåliga (har frågat om detta på forumet tidigare) och mycket riktigt det var de. Så det fick han också byta.
Basservicepaket år/20 000 km interv 2A:
2 456.63 kr.
Handbromsbackspaket 2 sidor:
1 478.25 kr.
Krängningshämmarstag 3 st. (2 bak, 1 fram):
2 387.50 kr.
Det är bara att ta fram plusskan och hosta upp volvokortet.

:lol:
:idea: Han gav mig lite tips för mig att hålla ögonen på i framtiden. Inget som behövde åtgärdas på många tusen mil menade han, men bra att känna till.