- tis 18 jul 2017, 11:38
Har en ganska nyinköpt V70 -02 som instrumenteringen krånglar på, vad jag förstår så är det ett vanligt fel på dom? När jag börjar köra så fungerar instrumenteringen iallafall kanon, det jag kan tycka ibland är att hastighetsmätaren kan hacka lite och inte riktigt hänga med vid acceleration. Efter några minuter, 5-10 minuters körning så står det broms fel och att jag ska stanna snarast, sen lyser antisladd lampan och efter ytterligare några minuter så slutar hastighetsmätaren att fungera. Bromsarna är nya och enl säljaren så har dom glömt att koppla in någon varningskabel som säger när klossarna börjar på att bli dåliga?!? kan också nämna att bromspedalen har ett pysande ljud, men bara man nuddar pedalen så försvinner det. Bromsarna fungerar utmärkt!
Så vad behövs för att åtgärda detta? Nytt instrument eller kan man laga det befintliga instrumentet? Måste jag in på volvo för att dom skall programmera in det nya instrumentet vid eventuellt byte?
Mvh
Så vad behövs för att åtgärda detta? Nytt instrument eller kan man laga det befintliga instrumentet? Måste jag in på volvo för att dom skall programmera in det nya instrumentet vid eventuellt byte?
Mvh
- By Dannelodesjo